אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: משה שי. פלאש 90

פרשה נוספת של התנגשות ערכים במטוס, והפעם בטיסה מנמל התעופה ניוארק בניו ג'רסי לטורונטו. אזרחית קנדה דורשת התנצלות מחברת התעופה פורטר לאחר שדיילי המטוס ניסו לשכנע אותה לעבור מקום, כיוון שנוסע חרדי סירב לשבת לידה.

הנוסעת סיפרה לערוץ השידור הציבורי בקנדה, כי הנוסע לא הישיר מבט לעברה ולא דיבר איתה, אלא פנה לנוסעים אחרים כדי שיחליפו מקום. לדבריה, היא חשה נפגעה מכך שהוא אינו מכיר בה כאדם בגלל היותה אישה. לאחר זמן נמצא הסדר והנוסע החרדי הושב ליד גבר והטיסה יצאה לדרכה.

בתגובה לתקרית פרסם הרב ראובן פופקו, יו"ר ועדת הרבנים בקנדה, הודעה שבה הוא מדגיש כי מנקודת מבט יהודית אורתודוקסית אין כל בעיה לשבת ליד בני המין השני במטוס או בתחבורה ציבורית. פופקו ציין, כי רק מיעוט קטן בקהילה היהודית אוסר מבחינה דתית לשבת ליד בן/ בת מהמין השני שאינם בני משפחה.

ועדת הרבנים מאשרת את העמדה המתירה, אך היא תומכת בגישה מתחשבת ביהודים חרדים המבקשים לשבת ליד בני אותו המין בדומה להתחשבות בבקשות של אחרים.

בהתייחס למקרה הנוכחי, אמר הרב פופקו כי הנוסע החרדי היה צריך לעדכן מראש את חברת התעופה כדי להסדיר מראש מקום ישיבה חלופי כדי למנוע פגיעה ועגמת נפש לאחרים.