בת גלים שער
בת גלים שעריוני קמפינסקי

בת גלים שער, אמו של גיל-עד הי"ד, מתייחסת בראיון לערוץ 7 לאירועי האלימות האחרונים, לאובדן תחושת האחדות שנה לאחר רצח שלושת הנערים, ולהאשמת כלל הציבור הלאומי במעשי הרצח ב"מצעד הגאווה" ובכפר דומא.

"אני לא מתנצלת על דברים שלא עשיתי אבל אני מרגישה שיש כאן הכללה של ציבור, יש סטיגמות ויש מעשים שלא יעשו ויש לגנות אותם וזאת האחריות שאנחנו מבקשים לקחת", אמרה שער.

לדבריה אסור להתעלם מהאירועים ובשום מגזר אין מקום לאלימות ולטרור. ''אנחנו רוצים להרבות סובלנות ולחנך את הדור הבא שגם אם הם לא מסכימים אחד עם השני אין מקום לאלימות".

שער השתתפה אמש בדיון החירום שהתקיים ביד בן צבי בירושלים בהשתתפות מנהיגים חברתיים, רבנים בכירים ומובילי דעה מכל קצוות הקשת הפוליטית, הדתית והחברתית בישראל.

שער גם עומדת מאחורי היוזמה הקוראת לכולם לחתום על אמנה משותפת לסובלנות ומאבק באלימות במדינת ישראל בשיתוף העמותה לאחדות ישראל, לזכר שלושת הנערים.

"יש כאן אנשים שמבקשים לקחת חלק ביוזמה חדשה של חתימת אמנה שמדברת על חיבור ואחדות בישראל, שהרגשנו בעוצמה בשנה שעברה בזמן חטיפתם ורציחתם של הנערים. לצערי באירועים האחרונים יש תחושה קשה שהאחדות נעלמת לנו. אנו מבקשים לחזור לחיבור, לזכור שהבסיס שלנו משותף ואין מקום לסטיגמות ועלינו להיזהר בכבודו של השני''.

שער קוראת "להחמיר עם עצמנו" במצוות ''ואהבת לרעך כמוך'' ולחנך את הדור הבא ליותר כבוד וסובלנות.

"מאוד קשה לשמור שיאים בתקופה מאוד ארוכה וטבעי שיש עליות וירידות", אומרת שער, "לצערי הגענו למקרה קיצון שאין לו מקום. אנחנו יכולים לקבל כוח מהקיץ שעבר ולראות למה אנחנו מסוגלים ולכמה שיותר יחד".

"אין מקום להסתה נגד הציבור הדתי וההתיישבות וצריך להיזהר מהכללה", היא מדגישה. ''אנחנו לא מתנצלים על דברים שלא עשינו. ברור שמדובר פה בקיצונים ביותר אבל צריך להסתכל על דור ההמשך. ככל שיחתמו על האמנה הזאת יותר אנשים תהיה אמירה ציבורית שאנחנו מסכים על הדבר המובן מאליו שלמרות חילוקי הדעות לכבד אחד את השני, לשמור על סובלנות וחופש דעה.

אני מאמינה שאם אנשים נוספים יחתמו על האמנה הדבר יתן תודעה ציבורית יותר מלכדת וחיובית יותר. אולי לא נשאיר את המחלוקות בצד אבל נעגן אותן בצורה מכובדת".