הרב מדן

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר הר עציון שבאלון שבות, אומר בראיון לערוץ 7 כי צריך להיות הבדל מובהק בין היחס לבעלי נטיות חד-מיניות לבין היחס לקהילה הגאה.

"מרוב מהומה, ומהומה מוצדקת על המעשה הנורא שקרה שם, אנחנו מבלבלים בין שני תחומים יחסינו לאנשים נקרא להם חד מיניים הומוסקסואליים, ויחסינו לקהליה הגאה, וההבדל הוא יום ולילה", מבהיר הרב.

בנוגע ליחס לאנשים פרטיים אומר הרב מדן, "אני מכיר ארגון שלם של אנשים שומרי שאוחזים בתורה ובמצוות בציפורניהם ולא עוברים על איסורי תורה, והם בעלי נטיות חד מיניות. הם מתייעצים עם רבנים איך לעשות ומה לעשות, והאנשים האלה הם צדיקים גמורים שיהי רצון שתעמוד לנו זכותם. אני רוצה שנדע את זה גם אם יש להם נטיות כאלה. הרבה מהם עושים מאמצים גדולים לשנות את הנטיות, אבל ברוב המקרים אנחנו יודעים שלא ניתן, ואנחנו צריכים להזדהות איתם. האנשים האלה כשרים לעלות לתורה ולהיות בעלי תפילה ביום הכיפורים שחל להיות בשבת".

גם ביחס לאנשים שנכשלים יש לרב נקודות זכות, "מדובר באיסור תורה חמור מאוד, אבל יש לנו כלל שאומר 'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו', ואנחנו חייבים כמה שיותר לעודד אותם גם מי שנכשל להישמר מן האיסור ולמצוא פתרונות אחרים. יש כל מיני דברים שניתן לעשות עם העניין הזה, אבל לבוא לגנות ולנדות אנשים שנכשלים אני חושב שאסור לנו, ובלבד שלא התייאשו מהמחוייבות שלהם לקיים את התורה בשלמותה".

"אני אישית מתנגד נחרץ לקהילה הגאה", אומר הרב מדן בצורה שלא משתמעת לשני פנים, "זוהי קהילה שעורכת את המצעדים האלה, ויש כאן גם מטרה להסית בני נוער שינסו את זה, אלה אנשים שעושים את הדברים להכעיס בכוונה. מי הולך לצעוד בירושלים עיר הקודש המטרה היא פשוט להכעיס. לבוא לכאן זה להכריז דווקא ואנחנו נסיט גם בני נוער ונעשה את כל הדברים האלה, ולדברים האלה אני מתנגד מאוד".

הרב מדן מתייחס גם לשיח של הקהילה, "יש בקהילה הזו משהו מאוד אלים. באיומים שלהם בדרך הסגנון שלהם במתקפות שלהם בעובדה שהם מנופים בכפפות מגואלות בדם שזה היה הסימן של אלה שערכו את הלינצ' בחיילים ברמאללה הי"ד, יש משהו מאוד אלים ומאוד דוחה בצורת התגובה שלהם, ולחברות בקהילה הזאת אני מתנגד לחלוטין".

למאמר באותו נושא של הרב ישראל רוזן לחץ כאן