עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידרארגון חוננו

בעקבות הדחת לוחם הנח"ל החרדי שעודד מעבר של מתיישבים בחסימה משטרתית שנועדה למנוע מהם מחאה על התפרעות ערבים בבנימין, תוקף סנגורו עו"ד עדי קידר מארגון חוננו את התנהלות הצבא המכניס חיילים לסיטואציה בעייתית.

"מצער מאוד שצה"ל ממשיך להכניס חיילים לסיטואציות בלתי אפשריות מבחינתם", אומר קידר ומדגיש כי החייל תושב השומרון, וכי אירוע המחאה הגיע בעקבות פציעת תושבים מאבנים שהושלכו בידי ערבים על ציר אלון באותו הערב.

"חבל שבשל חוסר מחשבה לוחם קרבי מוצא עצמו בכזה מצב בו הוא נאלץ לעמוד מול חברים ושכנים ובסופו של דבר להישפט בידי מפקדיו בשל אירוע אליו לא היה צריך להכניסו מלכתחילה, ואנו מקווים כי בצה"ל יפיקו את הלקחים הנדרשים ממקרה זה", אומר קידר.

הלוחם מגדוד הנח"ל החרדי נידון לריתוק ממושך ועל פי פרסומי דובר צה"ל אף יודח מתפקיד לחימה. בצה"ל טוענים כי החייל הגיע במוצאי השבת האחרונה עם שוטרת איתה הוצב ב"שילוב זרועות" בין המשטרה לצה"ל, לאזור בו חסם כוח משטרה מתיישבים שמחו על סגירת כביש אלון ליהודים בשל התפרעות ערבים.

במהלך האירוע נטען כי הלוחם נקט צד לטובת המתיישבים, נעמד חוצץ בין השוטרת לבין אחד המפגינים אותו היא ביקשה לתפוס, ועודד את המפגינים לעבור את המחסום בכדי למחות על פציעת תושבים מיצהר מיידוי אבנים של ערבים באותו הזמן בציר.