עימותים בבית אל
עימותים בבית אלצילום: אריה מינקוב

איש הימין ברוך מרזל שנעצר ושוחרר בערבות על רקע האירועים במערת המכפלה בליל תשעה באב, אומר בראיון לערוץ 7 לאחר השחרור, כי הוא גאה במאבק שהתנהל בבית אל כנגד הריסת בתי דריינוף.

 "אני חושב שיש כאן מעין תחיית המתים לציבור שלנו, מה שהיה בבית אל וגם בשאנור בשבועות האחרונים, מראה על הנכונות של הנוער לקום ולעמוד ולהלחם על גורלו, כולל מלחמה פיזית, זה היה חסר הרבה בשנים האחרונות", אומר מזרל.

לדבריו אנשים רבים חששו שיהיה הסכם כמו בכפר מימון, "זו התחלה של אמון של האנשים במאבק, הרבה אנשים פחדו שעוד פעם מועצת יש"ע תמסמס את המאבק, והנה עובדה שלא נחתם הסכם והלכו עם המאבק עד הסוף, זאת הדרך".

מרזל מספר על ההתלבטויות של הנוער שפנו אליו, "אני עצמי שלחתי המון בני נוער לבית אל ונתקלנו בשאלות כמו האם זה לא יהיה עוד פעם כפר מימון, או מגרון שאולי שוב יעשו הסכמים. ואני משבח את ראש המועצה של בית אל שהלך עד הסוף ובית אל הרוויחה. הדרך היחידה כשבאים לגנוב לך, ומכים אותך אל תתן גם את הלחי השנייה, אל תשתוק. ולכן בפקודה של הרב ליאור שלחנו אנשים. המלחמה הזאת החזירה את האמון".

לדעתו על הציבור הדתי לאומי לעמוד על זכויותיו כמו מגזרים אחרים בישראל, "היה גם מאבק וגם קיבלנו את ההבטחות לבנייה. ככה צריכים להלחם כמו הבדואים שנלחמים ומקבלים מה שהם רוצים, הציבור הדתי לאומי הפך לשק החבטות של מדינת ישראל, לכן שוב הוכחנו שאנחנו מסוגלים להיאבק ואני בטוח שבמאבק הבא נראה יותר עוצמה. אנחנו מתקרבים למאבק על עמונה ולעוד כמה מאחזים וחייבת להיות מלחמה, זו השפה היחידה שמבינים בממשלה".

מרזל קורא לשרת המשפטים איילת שקד לנצל את שעת הכושר הקצרה, "איילת שקד היא בחורה טובה מאוד, היו ציפיות אבל בינתיים היא נסחפת יותר מדיי, משבחת את השופטים, מהללת את בית המשפט העליון ולא עושה סדר. לא יהיה הרבה זמן שר משפטים ימני ושרת המשפטים צריכה לעשות סדר, לנקות את האורוות. זה לא רק בוועדה לבחירת שופטים אלא גם בבחירות ליועץ המשפטי לממשלה, הבחירה הקודמת הייתה גרועה".