יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, טוען בראיון ל"רדיו דרום" כי בפגישה שנערכה בכנסת, איים עליו סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן.

בן חמו סיפר, "חסידות גור מסרבת לקבל את העובדה שהציבור בערד אמר את דברו...אני פועל כדי ליישם את החוק ואכיפה שווה לכולם. הציבור מחסידות גור התרגל לאורך השנים שמעלימים עין וכל פעם שצצה איזושהי בעיה אז האיום האולטימטיבי של 'נפרק את הקואליציה' ולהלך אימים על ראש העיר, תמיד צץ ואז הכל מסתדר. אני בבחירות האלה אמרתי דבר אחד פשוט לתושבי ערד ודרך אגב, הפסדתי את הבחירות הקודמות על אותן אמירות: אני אהיה ראש עיר שלא יהיה נתון לסחטנות, לא אהיה נתון לבריונות, אף אחד לא יכתיב לראש עיריית ערד איך לנהל את העיר ובוודאי לא בניגוד לחוק.

אני עדיין ראש העיר של כולם וזכיתי לתמיכה רחבה של הציונות הדתית, של קהילת חב"ד, של כל הזרמים הדתיים האחרים פרט לחסידות גור. להגיד עכשיו שיש אפליה מכוונת נגד הציבור הדתי – זה רחוק מכך. הרב צבי ביאליסטוצקי עושה נזק עצום לקהילת ערד בעיר. זה לא יסתיים רק במכתב לרמי לוי, אלא מכתבים לכל שרי הממשלה למנוע תקציבים לעיריית ערד. פוגע במישרין בעיריית ערד ובעצם, יורה ברגל של חסידות גור פה בערד (...). יש יד מכוונת לצערי הרב מתוך ממשלת ישראל. אני זומנתי לשיחת הבהרה אצל סגן שר הבריאות, הרב ליצמן המכובד, שישב ואמר לי בצורה ברורה: 'ידידי היקר, זה שנבחרת לראש עיר זה לא אומר שום דבר. או שתתן לחסידות גור מה שהם מבקשים בערד או שאני באופן אישי אמנע ממך תקציבים בממשלה. זה (סגן) שר במדינת ישראל אומר לראש עירייה.

כך נאמר לי בפגישה בכנסת ישראל, שציבור המאזינים יבין איך זה התנהל. וצבי ביאליסטוצקי בעצם עושה דברו של הרב ליצמן בערד, הוא לא מבין עד כמה הוא עושה נזק לקהילה המכובדת שלו פה שחיה בהרמוניה עם כל תושבי ערד במשך מספר עשורים. אני גדלתי בעיר הזאת, אני יודע איך זה התנהל".

מלשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר בתגובה "אלו שקרים שיש לדחותם על הסף. מדובר בראש עירייה, שללא בושה הודיע כי לא יעניק כיתות לימוד לילדי העיר החרדיים, אלא בתנאי שיתחייבו שיפסיקו לבוא לגור בערד. זו התנהגות מבישה שאין לעבור עליה לסדר היום. מחובתו של ראש העירייה לספק שירותי חינוך כמו גם כל שירותים עירוניים, ללא התניה וללא אפליה. ראש העירייה הציב תנאי זה בפגישתו עם סגן שר הבריאות, שמחה בפניו על כך והודיע כי יילחם בהחלטה אנטישמית ופוגענית זו בכל דרך חוקית שהיא".