בני עקיבא

ביקרנו הערב (רביעי) במחנה הקיץ של חברי שבט הרא"ה בתנועת בני עקיבא שישנים בגן הלאומי עין חמד ומחר יצעדו לירושלים.

בעקבות גל החום הכבד ובהתאם להנחיות משרד החינוך בוטל חלק ממחנה הקיץ והפעילות בו הותאמה לטמפרטורות הגבוהות.

מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג, אמר לערוץ 7 כי "לשמחתנו השנה ההתמודדות היא עם החום כאשר שנה שעברה לצערנו פעלנו תחת מתקפת טילים. השנה החום מאתגר אותנו אבל אנחנו פוגשים חניכים ומדריכים שמוכנים לאתגר.

"עם כל האמצעים שיש לנו אנחנו מנהלים את המחנות בהנחיית משרד החינוך מתוך תקווה שכולנו נחזור הביתה בשלום. אנחנו כאן עם מחנה הרא"ה שיצעד מחר לירושלים. לא נפחד מהחום ובלי לקחת סיכונים נעמוד במשימה".

"יש 'יחד' גדול במחנות הקיץ של בני עקיבא", אומר הירשברג, "22 אלף חניכים מ-380 סניפים מכל הארץ נפגשים והולכים ביחד. לוקחים אחריות, מכירים את הארץ וישנים תחת כיפת השמיים''.

נתנאל עלק, ראש מחלקת מפעלים בבני עקיבא, הזכיר כי "בכל שנה אנחנו מקיימים את המחנות באוגוסט והחום לא דבר חדש לנו. נערכנו עם שמשיות והרבה מים ורואים כאן את כל החניכים שמחים".

הדר ואוריה, חניכות מסניף גבעת שמואל, דווקא די מצטערות על השינוי בתכנית המחנה. "אנחנו מאוד מבואסות, חיכינו למחנה כל השנה. היה חם אבל הצלחנו ללכת. מחר נגיע לירושלים ונשמח אם המחנה יימשך גם בשבת".

ברק עוז, רכז מחנה הקיץ של שבט הרא"ה, סיפר גם הוא כי בכל שנה ישנם אתגרים אחרים - מבצע צבאי או גל חום. ''אנחנו מתמודדים עם הכל. הלילה נישאר כאן בעין חמד ומחר בטיילת בירושלים נעשה מפקד".