משפחת שפירא
משפחת שפיראצילום: מוטי יאיר

בשורות טובות. אילה שפירא בת ה-12 שנפצעה באורח אנוש מבקבוק תבערה סמוך למעלה שומרון, השתחררה היום (חמישי) מבית החולים "שיבא" בתל השומר.

לפני כשמונה חודשים נסעה שפירא יחד עם אביה בדרך לביתם ביישוב אל-מתן. שני מחבלים התקרבו לעבר רכב המשפחה והשליכו בקבוק תבערה לתוכו. אילה הצליחה לצאת בכוחות עצמה מהרכב אך נפגעה באורח אנוש. היא סבלה מ-40%-30% כוויות בדרגה ג' בפלג גופה העליון ובפנים.

היום, כאמור, סיפרו ההורים אבנר ורות כי בתם השתחררה מבית החולים וחזרה הביתה.

"החל מהיום היא תשהה באשפוז יום בבית החולים רק יומיים בשבוע לצורך המשך טיפולים ומעקב רפואי, ותוכל לחזור לבית הספר בתחילת שנת הלימודים", בישרו.

''הגומל''
אילה מברכת "הגומל" בשמחת בת המצווה שלה

כחודש וחצי לאחר הפיגוע, שיחזר האב אבנר את רגעי האימה. "זה היה ביום חמישי בערב. אילה הייתה בחוג העשרה במתמטיקה לילדים מחוננים ונסעתי להחזיר אותה. בדרך חזור, בנקודה מסוימת בכביש שבה אי אפשר לנסוע על יותר מארבעים-חמישים קמ"ש, האטתי. באלפית השנייה שמתי לב איך למעלה על הטרסה ניצתה להבה קטנה של אש. מיד הבנתי שמדובר בבקבוק תבערה שמכוון אלינו".

אז מה עושים באותן שניות?

"לא מדובר אפילו בשניות, הייתה לי אולי שנייה אחת שבה יכולתי לנסות להתחמק מהפגיעה. אני זוכר שאמרתי לעצמי 'מהר, שים גז', אבל אחרי רגע היה מעין בום חזק כזה של התלקחות והרכב התחיל לבעור", סיפר אבנר בראיון ל"בשבע".

הרכב עלה מיד בלהבות. בקושי רב הצליח אבנר לחלץ את עצמו מהאש. מצבה של אילה היה מורכב אפילו יותר, אך בזכות תושייתה הרבה היא הצליחה להימלט מהרכב בעודה בוערת. "מסתבר שבקבוק התבערה התנפץ ונחת בסמוך אליה ולכן הפציעה שלה כל כך קשה. אילה הייתה חגורה בחגורת הבטיחות ולכן לקח לה זמן לצאת מהרכב".

רכבה של משפחת שפירא
רכבה של משפחת שפיראצילום: שלומית גולדין הלוי