האמבולנס שהותקף ע"י מתפרעים דרוזים
האמבולנס שהותקף ע"י מתפרעים דרוזיםצילום: Basel Awidat , פלאש 90

גבר ואישה דרוזים תושבי מג'דל שמס שבצפון נאשמים ברצח פצוע סורי ובתקיפתו של פצוע נוסף בעת שהובהלו על ידי צה''ל לבית חולים בישראל בסוף חודש יוני. כך הותר היום (שני) לפרסום.

הפרקליטות הגישה לבית משפט המחוזי בנצרת כתבי אישום נגד אמל אבו סאלח (22) ובשירה מחמד (48), שתועדו בין עשרות הדרוזים שרדפו אחרי האמבולנס הצבאי ממג'דל שמס עד נווה אטי"ב, שם ביצע ההמון לינץ' בשני פצועים סורים וכאמור רצח אחד מהם.

עשרות הדרוזים ארבו לאמבולנס הצה"לי בכיכר סולטאן אל בעשה במג'דל שמס, חסמו את האמבולנס וניסו למנוע את המשך נסיעתו אך האמבולנס הצליח לפרוץ את ההמון למרות שנזרקו חפצים לעברו ונופצו שמשות הרכב.

האמבולנס הגיע אל חניון בנווה אטי"ב ובמקום החלו להיאסף עשרות הדרוזים כשחלקם רעולי פנים ונושאים עימם שרשראות, ברזל, אבנים ומקלות.

התפרעים הוציאו את אחד הפצועים הסוריים דרך שמשת האמבולנס השבורה ולאחריו שלפו את הפצוע הנוסף וכילו בהם את זעמם. כשניסו שני החיילים שהיו באמבולנס למנוע זאת מההמון הזועם, הותקפו החיילים ונפצעו באורח קל.

הכח הצבאי במקום נאלץ לירות באויר ואף השתמש ברימון הלם במטרה להרתיע את ההמון, אך ההרתעה היתה למשך מספר שניות וההמון חזר לאמבולנס לבצע את זממו.

המתפרעים המשולהבים הכו את שני הפצועים שהיו מוטלים על הקרקע באמצעות קרשים, מקלות, אבנים ושרשראות ברזל, ובעטו בהם בכל חלקי גופם.

בשלב זה הצטייד אחד הנאשמים בקרש תוך שהוא חובט בעוצמה מספר פעמים בפלג גופו העליון של הפצוע בכוונה להמיתו ואף נטל סלע והטיחו בפצוע. במקביל התקרבה הנאשמת הנוספת והטיחה סלע בפצוע, מספר פעמים, בפלג גופו והעליון בכוונה להמיתו.

כשהמתפרעים סברו כי הצליחו להרוג את הפצועים הסוריים, עזבו אותם, וכשהבינו כי הם עודם בחיים חזרו במטרה להשלים את המשימה ולהורגם. בשלב זה הכוח הצבאי מילט את הפצועים כששניהם מוגדרים במצב קשה עד אנוש.

בחקירה מאומצת של חוקרי היחידה המרכזית של מחוז צפון, נעצרו 30 חשודים בחשד למעורבות באירועים וכנגד שניים מהם הוגש היום כתב האישום בגין גרימת מותו בכוונת תחילה של הפצוע הסורי.

מפקד היחידה המרכזית במחוז צפון נצ"מ משה כהן מסר כי "מדובר בתיק חקירה מורכב ביותר, בו נחקרו מאות מעורבים ובוצעו עשרות תרגילי חקירה שנמשכה 50 ימים. בארוע זה הופעלה אלימות קשה מצד ההמון הזועם, המאמץ היה לאתר את המבצעים העיקריים שגרמו למותו של הפצוע במטרה להביאם לדין.

''פעילות חוקרי ימ"ר צפון הביאה בסופו של יום לאיסוף הראיות וגיבושן לכתב אישום על ידי פרקליטות מחוז צפון. עם זאת חשוב להדגיש כי החקירה טרם הסתיימה, אנו פועלים להמשך איסוף ראיות כנגד יתר המעורבים במטרה לפעול למיצוי הדין עם אחרון המעורבים", הוסיף.