רב קו אונליין
רב קו אונלייןצילום: משרד התחבורה

בקרוב: מטעינים את הרב קו מהבית. משרד התחבורה ופורום מפעילי התחבורה הציבורית, יחלו בשבוע הבא בניסוי, במסגרתו יתאפשר לנוסעים לטעון את הנסיעות בכרטיס הרב קו, באמצעות כרטיס אשראי, דרך המחשב האישי, בקלות ובנוחות, ובלי צורך בכסף מזומן.

כיום, נוסעי התחבורה הציבורית, בעלי כרטיס רב קו, יכולים לטעון את הכרטיס בחוזה, באמצעות הנהג או על ידי עמדות טעינה הפרוסות ברחבי הארץ, במוקדים מרכזיים ובמרכזי שירות ארציים. השירות החדש, יחסוך לנוסעים את הצורך להגיע פיזית למרכזי השירות.

בפיילוט שיערך בגוש דן, ישתתפו 1,000 נוסעים, שיקבלו לידיהם התקן USB חכם, ללא כל תשלום, אותו ניתן לחבר למחשב הביתי, ולטעון באמצעותו את כרטיס הרב קו בסכום הכספי המבוקש. חלוקת המכשירים לנסיינים, תתבצע על ידי החברות הנכללות בפיילוט: קווים, מטרופולין, סופרבוס, אפיקים, אגד תעבורה ודן. 

שר התחבורה ישראל כץ אמר כי כי הפיילוט, שיימשך כשבועיים, נועד לאפשר למשרד התחבורה ולמפעילי התחבורה הציבורית, לבחון את ההיבטים שונים של מתן השירות, כמו למשל: אופן טעינת הכרטיס באינטרנט, נושא האבטחה, המסלקה והלוגיסטיקה, במטרה להפיק לקחים שיאפשרו להרחיב את השירות לכל חלקי הארץ.

השר כץ הוסיף כי "בזכות השירות החדש כל מחשב ביתי יכול לשמש כעמדת טעינה של כרטיס הרב קו ולחסוך לנוסעים זמן יקר בהמתנה לטעינת הכרטיס אצל נהג האוטובוס או בעמדות השירות".

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, הדגיש כי מדובר בצעד נוסף בתכנית סדורה שמקדמת הרשות, שנועדה להביא למהפכה בתחום מערכות הכרטוס החכם.

לדבריו, מכלול האמצעים בתכנית, הכולל הקמת מסלקה משותפת, פריסת עמדות שירות, הצבת מכונות כרטוס בכל דלתות האוטובוסים וטעינת כרטיס באמצעות האינטרנט והטלפון הנייד, צפוי להביא למהפך באיכות השירות הניתן לנוסעים.