טוען שאין אלטרנטיבה. אובמה
טוען שאין אלטרנטיבה. אובמהפלאש 90

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מנסה לעצור את המומנטום של מתנגדי הסכם הגרעין בארצו, ולשם כך התראיין לרשת השידור הציבורית בארה"ב, NPR.

"העיסקה הזו מחסלת את כל המסלולים האפשריים של איראן להשיג נשק גרעיני. בתמורה, הם מקבלים הקלה בסנקציות המאורגנות והשיטתיות שלנו שגרמו בסופו של דבר להביא אותם אל שולחן המשא ומתן", הבהיר אובאמה וציין כי בידי האמריקנים גם מערכת של איזונים ובלמים. "נהיה חייבים להיות על המשמר ולבדוק ולאמת כל צעד, למרות שיש לנו אפשרות בכל רגע לבלום את התהליך, ולהשתמש בכל האפשרויות, כולל זו הצבאית, אם איראן תפר את ההסכם".

אובמה טען כי יהיה לאמריקנים קל יותר לסייע לבנות הברית במזרח התיכון, אחרי שיהיה ברור שהממשל בטהרן אינו מחזיק בנשק גרעיני. "אמרנו גם לישראל וגם לבנות הברית שלנו במפרץ שאנחנו יכולים להתמודד בצורה טובה יור עם הבעיות האחרות של איראן כמו מימון הטרור, , כשהממשל בטהרן לא יכול לאיים עליהן בנשק בלתי קונבנציונלי. יש שורה של תחומים בהם אנו יכולים לעבוד יחד, ואנחנו למעשה בתהליך של התייעצות עם המדינות הללו".

המראיין סטיב אינסקיפ, שאל את הנשיא האם ארה"ב תנהג בצורה תקיפה יותר נגד איראן בשל תמיכתה בארגוני טרור, ואובמה ענה כי "זה לא שאין לנו את הסמכות לסכל משלוחי נשק לחיזבאללה, או שאנחנו וישראל לא רוצים לעשות זאת. אנחנו צריכים שיהיה לנו מודיעין טוב יותר. אנחנו צריכים שיהיו לנו יכולות סיכול טובות יותר. השאלה היא אם אנחנו עושים זאת בדרך הנכונה".

"שוכחים שאנחנו מותירים על כנן את הסנקציות ביחס לפעילויות לא-גרעיניות כמו מתן חסות לטרור או פגיעה בזכויות אדם. הסנקציות שהטיל האו"ם כלפי מימון הטרור עדיין יהיו בתוקף", טען הנשיא האמריקני.

אובמה טען עוד כי דחיית העיסקה רק תרע את המצב הקיים. "אם מישהו חושב שהעולם יהיה בטוח יותר אם נדחה את העיסקה, שדוחקת באיראן להשיג נשק גרעיני ולא לעזוב את הדרך שלה, אני חושב שהוא נוהג בחוסר היגיון. התסריט הסביר הוא שאם אנחנו דוחים את העסקה הזאת, איראן מקטינה את זמן הפריצה שלה לנשק גרעיני. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים למנוע".