צילום: שפי פז

קבוצת פעילות למען תושבי דרום תל אביב הותקפו ביום ראשון באלימות על ידי עובדת זרה אחוזת אמוק שפגעה בהן בעזרת קרש.

קבוצת הפעילות הגיעה עם פקחי סל"ע של העירייה כדי לסייע לתושבת נווה שאנן בפינוי ערימות של פסולת שהצטברו בבניינה מאז החלה תופעת ההסתננות.

בשלב מסוים, לאחר שפקחי העירייה עזבו את האזור, התפתח עימות מילולי עם מסתננת שגרה ברחוב. העימות הדרדר תוך זמן קצר למתקפה אלימה, כאשר המסתננת תוקפת שוב ושוב את התושבות בעזרת קרש גדול.

המתקפה הסתיימה לאחר דקות ארוכות כשעוברי אורח התערבו. המותקפות הגישו תלונה במשטרה נגד המסתננת והיא נעצרה ונלקחה לחקירה.

אלישבע גדעון, תושבת שכונת התקווה שפונתה לבית החולים בעקבות חבטות שספגה בגבה מספרת "עמדתי ברחוב כשהתפתחה מהומה והאישה החלה לתקוף אותי בקללות איומות. כאשר עניתי לה שהיא הגיעה ממצרים ועליה לחזור לשם, היא תקפה אותו באלימות בעזרת קרש. עוברי אורח לא סייעו לנו, כנראה הם חששו להסתבך. פינו אותי למיון עם חשש לשבר בצלעות ופגיעה  בריאות".

שפי פז, תושבת דרום תל אביב שצילמה את האירוע מתארת אווירה של "חבית דלק" בדרום תל אביב: "עצם הנוכחות שלנו כקבוצה ברחוב שרובו ככולו מסתננים מספיק להצית את האש הזאת. ההתקפה הפתיעה אותנו לגמרי. אנחנו כבר רגילות לקללות ויריקות,  אבל זו הפעם הראשונה שנתקלנו באלימות שכזו, היה לה מבט של רצח בעיניים. עד היום ראינו אלימות שכזו רק בין המסתננים. אם הממשלה לא תתעשת, הבעיה הזו תתפוצץ לכולנו בפנים וזו לא תהיה רק הבעיה של תושבי דרום תל אביב".

אורלי יוגיר, מנכ"ל המרכז למדיניות הגירה ישראלית אמרה, "בניגוד לדעה הרווחת, המצב בדרום תל אביב לא משתפר אלא מחמיר מיום ליום. על אף שזרם הכניסה לישראל הצטמצם, אוכלוסיית המסתננים משתקעת מיום ליום ואנו עדים ליצירתן של שכונות מהגרים נעדרות חוק, בהן האלימות חוגגת ואזרחי ישראל חוששים לשלומם. יש להציב את הוצאת המסתננים מישראל בראש סדר העדיפות של הממשלה, כי הזמן פועל לרעתנו".