הרב דוד לאו
הרב דוד לאוצילום: גרשון אלינסון

על רקע הקמת בית הדין העצמאי לגיור בניגוד לעמדת הרבנות הראשית, יוקם ביום חמישי הקרוב ארגון חדש בשם ''בנועם'', המבקש לחזק את ממסד הרבנות ולפעול על פי רוחם והכוונתם של הרבנים הראשים לישראל.

בארגון הרבנים מספרים כי מאז ההחלטה על הקמת בית הדין העצמאי בראשות הרב נחום רבינוביץ', נרשם ביקוש משמעותי מצד רבנים, בעיקר מקרב הציונות הדתית לקחת חלק בכנס היסוד של "בנועם" שייערך בהיכל שלמה בירושלים.

"נראה שהרבנים בשטח מבקשים להצטרף דווקא למגמה המבקשת לחזק את הרבנות הראשית. אתמול החל משעות הצהריים החלו פניות מאסיביות להשתתפות בכנס שהסתכמו בעוד מאה וחמישים רבנים שאישרו את השתתפותם בעיקר מקרב הציונות הדתית", אמר אחד המארגנים.

בכנס צפויים להשתתף מאות רבנים הנמנים על הציונות הדתית והמגזר החרדי, בהם ראשי ישיבות הסדר, ישיבות גבוהות ורבנים החברים בארגון צהר. הרבנים הראשיים הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יקחו אף הם חלק בכנס וינאמו בפני המשתתפים.

ב"בנועם" מצפים למהפך, לא פחות מזה, בקשר בין הרבנות הראשית והרבניים הראשיים, אל הרבנים המכהנים במשרות ובמגוון תפקידים באופן רשמי ולא רשמי ברחבי הארץ, לצד מהפך בהנגשת היהדות ושירותי הדת במדינת ישראל.

בארגון כבר פועלים להקים פלטפורמות לסנכרון בין הרבנים ויצירת שיח בין הרבנים הראשיים לכלל הרבנים במדינה, כדי להביא לחשיבה משותפת, קידום יוזמות והצעות לייעול המערכת, לצד פלטפורמות טכנולוגיות שיאפשרו להנגיש את שירותי הדת בצורה מהירה ויעילה.

בארגון רבני ''בנועם'' לא מתכוונים לעסוק בנושאים פוליטיים טעונים. "הארגון פתוח לכלל הרבנים מכל העדות וכל הזרמים ההלכתיים המעוניינים לפעול תחת מטריית הרבנות הראשית בהנהגתם של הרבנים הראשיים", מסרו המארגנים.