הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיויוני קמפינסקי

בעקבות הדברים הקשים שנאמרו אמש ברדיו קול חי נגד יו"ר ארגון רבני צהר ורבה של שהם הרב דוד סתיו, מביעה תנועת בני עקיבא מחאה חריפה כנגד הפגיעה בתורת ישראל וביזוי תלמיד חכם גדול.

מזכ"ל התנועה דני הירשברג הודיע כי לא יתראיין ברדיו קול חי עד להבעת התנצלות כנה על הפגיעה ברב סתיו. "ביזוי תלמיד חכם גדול בישראל בפניו בשידור חי מול מאות אלפי מאזינים הוא חציית קו אדום שמחייב אותנו למחות מחאה חריפה ולנסות להביא לעולם מתוקן יותר", אמר הירשברג.

נזכיר כי לאחר ההודעה על הקמת בתי גיור אלטרנטיביים התראיין הרב דוד סתיו בתוכנית "המהדורה המרכזית" בהגשת השדרן החרדי אבי מימרן. במהלך השידור התבטא מימרן באופן מבזה כנגד הרב סתיו המשמש גם כיו"ר ארגון רבני צהר.

תנועת בני עקיבא מסרה כי היא "מביעה מחאה חריפה על הפגיעה בתלמיד חכם גדול ומבכירי רבני הציונות הדתית. התנועה רואה פגיעה זו כפגיעה בתורת ישראל אשר אין לה מקום בקרבנו"

הירשברג אמר הבוקר "מאז ומעולם היו מחלוקות קשות בין רבנים ממגזרים שונים ביהדות. אחד מהיסודות המרכזיים שהשאיר את העם היהודי לעם אחד בעל מסורת ארוכת שנים הוא הכבוד ההדדי בין כל הזרמים. ניתן לחלוק איש על רעהו אך יש קווים שאסור לחצות. ביזוי תלמיד חכם גדול בישראל בפניו בשידור חי מול מאות אלפי מאזינים הוא חציית קו אדום שמחייב אותנו למחות מחאה חריפה ולנסות להביא לעולם מתוקן יותר. והאמת והשלום אהבו".