מחשבים, טאבלטים וטלפונים
מחשבים, טאבלטים וטלפוניםצילום: Thinkstock

חברת מוזילה שחררה השבוע עדכון קריטי לדפדפן הפיירפוקס לאחר שנתגלתה בו פרצה מסוכנת שמאפשרת לתוקפים לחדור למחשב מרחוק ולגנוב ממנו קבצים רגישיםלפי מוזילה האקרים הפרצה כבר נוצלה בעבר באמצעות שתילת קוד זדוני במודעת פרסומת לגיטימית כביכול שהופיעה באתר רוסיהקבצים שנגנבו הועלו לשרת הממוקם באוקרינה.

על מנת לחסום את הפרצהשחררה אתמול מוזילה עדכון חירום לדפדפן והיא מפצירה בכל המשתמשים להתקין את העדכון באופן מידישימו לב שמספיק שהדפדפן מותקן לכם על המחשב על מנת לנצל את פרצהגם אם אתם לא משתמשים בו באופן תדיר.

מה לעשות?

אם הגדרות הדפדפן שלכם מאפשרות התקנת עדכונים אוטומטייםהודעה על העדכון אמור להיפתח ברגע שתפתחו את הדפדפןאם הודעה כזו נפתחת – פשוט לחצו על "עדכןועקבו אחר ההתקנה או הוראות נוספות.

אם לא ביצוע עדכונים אוטומטיים לא מוגדר בדפדפן שלכםבצעו את הפעולות הבאות:

1. פתחו את דפדפן הפיירפוקס ולחצו על אייקון התפריט בפינה העליונה של המסךבתפריט שייפתח כנסו ל"אפשרויות".

2. במסך ה"אפשרויותכנסו ללשונית "מתקדםבצידו השמאלי של המסך.

3. לחצו על לשונית ה"עדכוןבחלק העליון של המסךבשלב זה פיירפוקס יתחיל אוטומטית לבדוק אם קיימים עדכונים שאינם הותקנו עדיין על הדפדפן שלכםויתקין אותם אם ימצאו כאלהבסיום התקנת העדכון תתבקשו להפעיל מחדש את הדפדפן.

4. ליתר בטחוןחזרו למסך העדכון ולחצו על "הצג היסטורית עדכוניםוודאו שהעדכון הנוכחי הוא מספר 39.0.3זהו העדכון שחוסם את הפרצה המדוברת.

5. אם מסיבה כלשהי העדכון לא צלחהתקינו את הגרסה העדכנית של הדפדפן ישירות מאתר מוזילה בקישור הבא:https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/.

עדכונים אוטומטיים

בחברת ESET ממליצים להגדיר עדכון אוטומטי של כל הדפדפנים שמותקנים לכם על המחשבאם עדיין לא עשיתם זאתכדי לעשות את זהבפיירפוקסחזרו למסך העדכון וסמנו את האופציה "התקן עדכונים אוטומטית".