מעטים הם הסרטים שכאשר אתה יוצא מהם אומרים הילדים: איזה איש טוב או כלב טוב, או כבשה טובה..נראה עוד?

כזה הוא הסרט שון כבשון בהופעתו הקולנועית הראשונה כסרט המבוסס על סדרת הטלויזיה המפורסמת, מהיוצרים של וואלאס וגרומיט.

שון הוא כבשון חכם ושובב, אשר חי בעדר תחת פיקוחו של פארמר וכלבו ביטצר, כלב רועים לא יעיל אך תמיד בעל כוונות טובות. למרות מיטב מאמציו של שון, החיים בחווה הפכו להיות קצת שגרתיים מידי עבורו, והוא רוקח תכנית ערמומית- יום חופש. אולם תכניתו הקונדסית של שון יוצאת מכלל שליטה וגורמת בטעות לפארמר האומלל לאבד את החווה שלו. לראשונה בחייו, שון צריך לעזוב את החווה ולנסוע לעיר הגדולה ובעזרתם של העדר, להציל את פארמר. במהלך ההרפתקה שלהם הם חווים שורה של תקלות פרועות ומצחיקות, ושון פוגש כלב יתום וקטן אשר גורם לו להבין שבית ומשפחה הם לא דבר שיש לקחת כמובן מאליו.

אחד מבמאי הסרט, ריצ'ארד סטארזאק, מספר: "כשהצטרפתי להפקה, הרעיון היה די פשוט – לעשות את הסרט ללא דיאלוגים. וחשבתי לעצמי שזה רעיון משוגע ושאני חייב להיות מעורב בו."

הסרט מבוסס על סדרת הטלוויזיה המצליחה, בת 7 דקות כל פרק. אחד האתגרים היה לפתח עלילה שתחזיק לסרט באורך מלא. לדברי המפיק פול קוולי, לסרט יש קהל הרבה יותר רחב ממה שחושבים: "מקובל לחשוב ששון כבשון פונה רק לקהל של ילדים, אולם יש גם הרבה מבוגרים שצופים בו. הסרט לא נעשה רק לילדים".

שון כבשון רץ בטלוויזיה כבר למעלה מ- 8 שנים, יש לו דור של צופים שעכשיו כבר לומד באוניברסיטה וגדל איתו, והם עדיין יצפו בסרט.

בעוד שבסדרת הטלוויזיה הדמויות העיקריות הן שון, פארמר וביטצר, היה ברור שבסרט יזדקקו לעוד דמויות וכעת היית הזדמנות להגדיר ולאפיין את יתר העדר של הכבשים: לכולם יש אופי, שמות, סיפורים אישיים ובדיחות משל עצמם, שפתחו אינסוף הזדמנויות לקווי עלילה נוספים.

שון כבשון הפך להיות מותג עולמי ויש לכך מספר סיבות: בין עם זה בגלל דמותו של שון - כבשון קטן, חמוד ותמים שעל אף תכונות אלה מצליח לעשות מעשים אמיצים, או בגלל שהדמות שלו קלה למיתוג ולפיתוח מוצרים. דיוויד ספרוקסטון, שותף בחברת ההפקה ארדמן, שיצרה האת שון כבשון, אומר שזה דווקא מפני ששון הוא כמו ילד בן 12, עם משפחה גרעינית של אח גדול ודמות אב וקל להזדהות עם זה אוניברסאלית. בנוסף לזה, זו קומדיה עד הסוף, כך שקל להתחבר אליו.

סרט חכם, מצחיק ועדין כאחד.