לנובו הציגה את שני המחשבים הניידים הראשונים בסדרת ה-ThinkPad P החדשה של החברה.

לפי החברה מדובר תחנות העבודה האמינות והחזקות ביותר הזמינות כיום, והן מתוכננות להרצת היישומים התובעניים ביותר של יצרניות התוכנה העצמאיות.

שני המחשבים הם ה-ThinkPad P50 וה-ThinkPad P70 שמציעים תצורה זהה, להוציא גודל המסך והסוללות הניתנות לבחירה. ה-P50 מגיע עם מסך 15.6 אינץ' ואלו ה-P70 מגיע עם מסך 17 אינץ'. לפי לנובו מדובר בתחנת העבודה הניידת הראשונה אי פעם שהיא מציעה עם מסך 17 אינץ'.

הניידים הללו הם הראשונים שמצוידים במעבדים ממשפחת ה-Xeon E3-1500M v5 החדשה של אינטל. מדובר במעבדי ה-Xeon הראשונים אי פעם שאינטל מציעה לשוק המחשבים הניידים. כמו כן מגיעים המחשבים עם כרטיס תצוגה מקצועי, ה-Quadro של NVIDIA.

הרוכשים יוכלו להתקין במחשבים עד 64 ג'יגה-בייט זיכרון מסוג DDR4 ECC, וכן עד ארבעה התקני אחסון בנפח כולל של עד 2 טרה-בייט לכל היותר, אם בוחרים בכוננים מכניים, ועד 1 טרה-בייט אם משתמשים בכונני SSD.

כונני ה-SSD מתחברים למחשב באמצעות ממשק PCIe שמהיר, לפי לנובו, עד פי חמישה ממשק ה-SATA הסטנדרטי. כמו כן ניתן יהיה לבחור בין מסך מגע ברזולוציית FHD לבין מסך ברזולוציה של 4K ללא תמיכה במגע.

"הוספנו למחשבים הללו תכונות שעד היום לא היו ניתנות להשגה במחשבים ניידים, וכך הפכנו אותם לתחנות העבודה הרב תכליתיות ביותר שבנמצא, שגם מציעות את הביצועים הגבוהים ביותר. אנחנו ממוקדים ביכולת שלנו להבטיח שלמשתמשים יהיו את הכלים להם הם זקוקים כדי לפעול לקידום חדשנות. זו הסיבה שבגללה אנו מרחיבים את הפורטפוליו שלנו ומעלים את רף הביצועים לתחנות עבודה ניידות", אמר אמר ויקטור ריוס, סגן נשיא ומנכ"ל, קבוצת תחנות העבודה בלנובו.

הניידים החדשים יהיו זמינים ברבעון הרביעי של 2015 במחיר התחלתי של 1,499 דולר ו-1,999 דולר בהתאם לגודל המסך.