לא מתכוון להתפשר על מע"מ אפס על מוצרים. שר הכלכלה אריה דרעי
לא מתכוון להתפשר על מע"מ אפס על מוצרים. שר הכלכלה אריה דרעיצילום: פלאש 90

שופטי בג"ץ דחו הבוקר (חמישי) באופן סופי את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי אריה דרעי לשר בממשלת נתניהו הרביעית.

נציין כי כבר עם הקמת הממשלה, לאחר שהשופטים סירבו להוציא צו ביניים נגד המינוי, ברור היה שהעתירה צפויה להידחות ומינויו של דרעי יאושר לבסוף.

בפסק דינה ציינה השופטת אסתר חיות, כי מאז סיים דרעי לרצות את עונש המאסר שלו חלפו כבר 13 שנה, פרק זמן כפול מזה שנקבע בחוק כתקופת צינון.

"חלפו כאמור כ-13 שנים מאז סיים דרעי לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו ב"תיק האישי" וחשבון פשוט מלמד כי מדובר בפרק זמן שהינו כפול כמעט מפרק הזמן שאותו קבע המחוקק כמגבלת כשירות בהקשר זה. עובדה זו יש לה כמובן משמעות לא מבוטלת בבואנו לבחון את סבירות מינויו של דרעי לשר בממשלה ה-34. זאת, כל עוד עומד בעינו סעיף 6(ג) לחוק יסוד: הממשלה כנוסחו היום", כתבה השופטת חיות.

בסיכום פסק הדין כתבה חיות "האמת צריכה להיאמר, האיזון הנדרש במקרה דנן בין השיקולים הנוגדים הינו מורכב ואיננו נטול קשיים. ניתן אף לומר כי מינויו של דרעי לתפקיד שר מצוי על גבול מתחם הסבירות, אך בהינתן מכלול השיקולים שעליהם עמדנו בפירוט לעיל ובהינתן שיקול הדעת הרחב המסור לראש הממשלה בעניינים אלה, לא מצאנו עילה להתערב בו".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר, "עמדת התנועה הינה כי המינוי מצוי מעבר לגבול הסבירות ושוקלת המשך צעדיה המשפטיים בנושא ובהם הגשת בקשה לדיון נוסף - נוכח חשיבות הסוגיה והשפעתה על הנורמות השלטוניות בישראל".