ד”ר אברהם ליפשיץ
ד”ר אברהם ליפשיץצילום: עצמי

מה מודד מדד בתי הספר הערכיים?

"המדד מורכב משלושה תחומים. הישגים לימודיים כמו זכאות לבגרות, איכות הבגרות ומצוינות במקצועות הומניים וריאליים, הישגים חברתיים כמו מניעת נשירה, והישגים ערכיים כמו שילוב חינוך מיוחד ואחוזי גיוס לשירות צבאי ולאומי".

מה משמעויותיו של המדד?

"המדד, על רמותיו השונות, מעניק הכרה לבתי הספר שמקבלים הערכה על פועלם, וכן מעניק תגמול כספי משמעותי מאוד למורים באותם בתי ספר".

מה הוביל להישג של בתי הספר הדתיים?

"מה שהביא להישג הוא האמת התפיסתית של החמ"ד, שמדגישה גם את ההישגים הלימודיים וגם את הצד הערכי, זאת לצד מסירות הנפש של הצוותים החינוכיים בבתי הספר".

אולי ההישג נובע מהעובדה שבתי הספר ממיינים תלמידים?

"בקרב המוסדות שדורגו גבוה ישנם בתי ספר מכל המגוון בחינוך הדתי, ישיבות ואולפנות לצד מקיפים ובתי ספר לאוכלוסיות מורכבות. ההישגים לא קשורים לזה".

ייתכן שהמדדים מוטים לטובת בתי הספר הדתיים?

"את המדדים קבעה ועדה בינמשרדית שלחינוך הדתי לא היה בה יד ורגל. המדדים הם אובייקטיביים לחלוטין ונוגעים לנושאים כלליים כמו ציוני בגרות, מניעת נשירה וגיוס".

מה אתם עושים כדי לשמור על ההישג?

"פורצים קדימה ומרגישים תמיד שאנחנו נמצאים רק בתחילת הדרך. ההישג אמנם מחמיא, אבל עיקר העשייה עוד לפנינו".

מה היעדים שלכם לשנת הלימודים הקרובה?

"בשנה הקרובה אנחנו נמשיך לעבוד יחד עם בתי הספר לאור חזון החמ"ד ויעדי החמ"ד, ונמשיך להתחזק יחד עם מוסדות החינוך בעשייה החינוכית".