הר הבית
הר הביתPhoto by Muath Al Khatib/Flash90

האם הפרקליטות תגיש כתב אישום כנגד שייח' שנשא בהר הבית דרשות נאצה נגד יהודים?

בהודעה שמסרה המשטרה לארגון חוננו שהגיש תלונה נגד השייח', נמסר כי תיק החקירה בעניין הועבר לידי הפרקליטות לבחינת חומר הראיות והחלטה האם לעמידו לדין.

הטיפול המשטרתי בנושא החל בעקבות תלונה שהגיש "חוננו". במשטרה קיבלו אישור מהפרקליטות לפתוח בחקירה והשייח' נחקר מספר פעמים אך שוחרר.

על פי התלונה, המסתמכת על סרטונים שחשף אתר "מבט לתקשורת הפלסטינית", אמר השייח' בין היתר כי "הערפדים הם חיות מוצצות דם, והשטן מכניס ליהודים שטות לראש שאם הם ישתו בצורה מיוחדת דם של אנשים אחרים כי אז הם יזכו לחיי נצח".

הוא הוסיף כי "בפסח היהודים נהגו להתחלק לחבורות וכל חבורה היתה תופסת ילד ושוחטת אותו ואופה בדמו את המצות ואמר כי לכל חבורה היתה חבית שהיתה נקראת "חבית המסמרים", ולתוכה היו מכניסים ילד שדמו היה ניקז מהמסמרים ומתנקז דרך ברז בתחתית החבית לתוך עיסת המצות שהיתה נילושה בדם.

עוד דרש הש'יח' כי "הפולחן היהודי של שפיכת הדמים גרם לכל השואות שפקדו את יהודי אירופה עד שלבסוף האירופאיים גירשו מעל אדמתם את כל היהודים, והגרמנים שרפו את היהודים מרוב שהם כל הזמן שתו דם של ילדים".

בארגון חוננו מברכים על כך שהשייח אכן נחקר, אך מצרים על הטיפול האיטי בתלונה. "ממקרים בהם החשודים הם יהודים אנו רואים כי הפרקליטות ממהרת להגיש כתבי אישום וכפי שראינו במקרה של אורי ברעם, אף מבקשת להורות על מעצר עד תום ההליכים. אולם כשמדובר בהסתה מהצד הערבי הטיפול של רשויות החוק הוא טיפה בים".