הפאבלטים החדשים של סמסונג: יותר חזקים ויותר מעוצבים
הפאבלטים החדשים של סמסונג: יותר חזקים ויותר מעוצביםסמסונג

סמסונג הכריזה אתמול בניו יורק על שני מכשירי דגל חדשים: ה-Galaxy Note 5, המכשיר החדש סדרת ה-Note המוצלחת של החברה, ועל ה-Galaxy S6 Edge Plus, תוספת לשני המכשירים שהשיקה החברה לפני שלושה חודשים בלבד.

מדובר בשני פאבלטים חדשים, ובניסיון של החברה לתפוס מעמד מוביל בשוק הגבוה של מכשירי הטלפון החכמים.

התצורה הטכנית של המכשירים זהה, כשבקר ובראשונה מדובר במסך 5.7 אינץ' ברזולוציה של 2,560x1,440 פיקסלים. אם במקרה של הNote 5  מדובר באותו גודל של מסך כמו ב-Note 4 קודמו, במקרה של ה-Edge Plus מדובר במסך מעט גדול מזה של ה-S6 Edge. שני המכשירים מצוידים במערכת על שבב Exynos 7420 המתקדמת שמכילה 4 ליבות במהירות 2.1 ג'יגה-הרץ ו-4 ליבות במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ, ממש כמו זו בה צוידו מכשירי ה-S6 הקודמים שהושקו. זיכרון ה-RAM הוגדל מ-3 ל-4 ג'יגה-בייט, והמכשירים יהיו זמינים עם 32 או 64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון פנימי, ושוב, הוא לא ניתן יהיה להרחבה.

מבחינת עיצוב שומרים המכשירים החדשים על הקו החדש של החברה: גוף שמיוצר מזכוכית עם מעטפת מתכתית חזקה, ועם גב קעור משהו, שלפי החברה מקל על אחזקת המכשיר ביד אחת.

ה-Note 5, מעבר לכך שהוא מציע ביצועים חזקים יותר מקודמו, משלב מגוון של שיפורים בשימוש ב-S Pen, העט האלקטרונית שמלווה את הסדרה מתחילתה. העט החדשה נשלפת כעת בקלות בלחיצה קלה ממקומה במכשיר, ואין צורך להשתמש יותר בקצות האצבעות כדי לחלף אותה. כמו כן ניתן לרשום הערות על מסך המכשיר גם בעת שהוא כבוי. סמסונג גם שיפרה את תפריט הפקודות הצף של העט, והוא מאפשר לבצע יותר פעולות בלי לגעת במסך בכלל.

השינוי המשמעותי ב-S6 Edge Plus לעומת ה-S6 Edge, מעבר להגדלת המסך תוך הקטנת מידות המכשיר, הוא השימוש בקצוות המעוקלים שלו. כעת ניתן להצמיד לקצוות התצוגה גם קיצורי דרך להפעלת אפליקציות מעבר לשימוש בהתראות שונות.

המכשירים החדשים יגיע בצבעי לבן פנינה, שחור ספיר, זהב פלטינה וכסף טיטניום. הם יהיו זמינים לרכישה בישראל החל מה-25 באוגוסט. סמסונג ישראל החלה כבר בהרשמה מוקדמת לרכישת המכשירים.