מעצר משטרתי (ארכיון)
מעצר משטרתי (ארכיון)פלאש 90

בבית המשפט השלום בפתח תקווה דן היום (שישי) בהארכת מעצרם של שלושת העצורים אשר נעצרו אתמול בסמוך ליישוב כוכב השחר ונלקחו לחקירה במתקני השב"כ.

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני הקטינים בחמישה ימים והאריך את מעצרם ביומיים בלבד עד ליום א'.

בעניינו של הבגיר קיבל בית המשפט את בקשת המשטרה באופן חלקי והאריך את מעצרו עד ליום ד' ולא בשמונה ימים כפי שביקשה המשטרה. נזכיר כי בצעד חריג העצורים מנועי מפגש עם עו"ד.

בדיון פנה אחד העצורים לשופט וסיפר לו כי מרגע מעצרו אתמול ועד לדיון החוקרים מנעו ממנו שינה וזאת למשך זמן של מעל 24 שעות. בהחלטה התייחס השופט לטענה ואישר שאכן לפי המסמכים שבידיו דבריו של העצור נכונים והעיר לרשויות החקירה על העניין.

עו"ד חי הבר המייצג את החשודים מטעם ארגון חוננו מסר לאחר הדיון כי "מדובר בחקירה העוסקת בהצתה אשר סיכנה רכוש בלבד. למרבה הצער למרות שאין מדובר בעבירה חמורה במיוחד בחרו הרשויות לנצל כוחם ולמנוע מהחשודים לפגוש עו״ד למרות שמדובר בשני חשודים שהינם קטינים".

לדבריו, "שלילת זכות יסוד זו הינו צעד קיצוני שלא מנוצל גם שמדובר במשפחות פשע, אבל כנראה שמדובר במתיישבים חובשי כיפה אז הכל מותר. אני משוכנע שבסופו של יום תתגלה האמת כי למרשי לא היה כל יד בהצתה".

לסיום הוסיף הבר כי "לזכותו של בית המשפט יאמר כי במהלך הדיון העיר ליחידה החוקרת כי על פניו נראה כי מונעים שינה מהחשוד וכי מצב זה אינו מקובל ועליהם לחדול מכך לאלתר".