פילינג
פילינגthinkstock

פילינג לעור הפנים, הוא למעשה הגדרה כוללת לטיפולים המיועדים לצרכי הסרת שכבות העור הפגומות בשטח הפנים, כאשר שיטות הטיפול השונות מיושמות באמצעות טכניקות כאלו ואחרות לקילוף העור הפגום, וזאת למטרת חידושו הטבעי של עור הפנים.

טיפולי הפילינג לעור הפנים מיושמים ברחבי העולם עוד מהמאה ה-19, כאשר השיטות המסורתיות ביותר לקילוף שכבות העור העליונות בוצעו באמצעות מריחת משחות אשר יוצרו מחומרים טבעיים כגון: פירות וירקות ובהן שולבו חומצות וחומרי חיטוי שונים.

במרוצת השנים שוכללו השיטות השונות לטיפולי פילינג לפנים, וכיום הן מחולקות לפי מספר דרגות הכוללות את הפילינג השטחי, הפילינג הבינוני והפילינג העמוק. דרגות אלו נועדו לציין את מינון החומרים בהם נעשה שימוש לצורך קילוף העור, כאשר לכל אחת מדרגות הפילינג קיימים שלושה סוגי פילינג עיקריים: הפילינג המכני העושה שימוש בגרגירי פילינג להסרת השכבה העליונה והפגומה של העור, הפילינג הכימי העושה שימוש בחומצות כאלו ואחרות במינונים שונים והפילינג הביולוגי המכיל בתוכו אנזימים שונים שתפקידים לחדור לשכבות העמוקות ביותר של עור הפנים.

כל טיפולי הפילינג המוגדרים כפילינג שטחי הם טיפולים אותם ניתן לבצע ברמה הביתית באמצעות תכשירי פילינג המשווקים על ידי חברות טיפוח שונות, או לחילופין, באמצעות קוסמטיקאית מוסמכת. מנגד, כל טיפולי הפילינג המוגדרים כפילינג בינוני או עמוק, חייבים להיות מיושמים על ידי רופאי עור או רופאים אסתטיים המוסמכים לבצע את הטיפול.

טיפולי פילינג יפים גם למראה וגם לבריאות!

בניגוד לדעה הרווחת, טיפולי הפילינג לעור הפנים אינם מהווים טיפול אסתטי בלבד, אלא הם נועדו גם לצרכי שיפור בריאות עור הפנים. טיפולי הפילינג על כל דרגותיו השונות הוכחו מדעית כטיפולים המסייעים להבהרת כתמי שמש, כתמי הריון וכתמי גיל, וכפועל יוצא מכך, הם מקנים לעור הפנים מראה חיוני ומצליחים להשיב לעור הפנים את גמישותו ההולכת ונשחקת עם השנים. בארצנו שטופת השמש, קיימת חשיבות רבה לטיפולי פילינג לעור הפנים, וזאת בשל החשיפה היומיומית לשמש הגורמת לעור הפנים נזקים רבים.

טיפולי פילינג בינוני או עמוק הוכחו גם כמסייעים להפחתת הסיכון בהתפתחותם של גידולי עור סרטניים, וזאת עקב פעולת החידוש הטבעי של שכבות העור העמוקות ביותר בעור הפנים.

טיפולי פילינג לעור הפנים- למי הם מיועדים?

טיפולי הפילינג השטחי הינם טיפולים המיועדים לכל אחד ואחת מכם המעוניין לשמור על מראה חיוני וגמיש של עור הפנים. יחד עם זאת, טיפולי הפילינג הבינוני או העמוק, הינם טיפולים המחייבים אתכם להתייעץ עם קוסמטיקאית מוסמכת או רופא עור, וזאת לצורך אבחון סוג עורכם והתאמתו לשיטות הטיפול השונות העומדות לרשותכם.