לוב
לובצילום: רויטרס

לוב שקעה לאחר הוצאתו להורג של שליטה מועמר קדאפי במלחמת אזרחים עקובה מדםוהמדינה מחולקת היום הלכה למעשה לאזורי שליטה של הממשלה הזמניתכוחות המזוהים עם האחים המוסלמים וארגון דאעש השולט במספר ערים.

הממשלה הזמנית, בראשות עבדאללה אל-ת'ני, קראה ממקום מושבה בעיר אל-ביידא במזרח לוב למועצת הביטחון להתערבות מיידית כדי למנוע את המשך מעשי הטבח שמבצע ארגון דאעש בעיר סירת המערב המדינה.

לצד זאת, איבראהים אל-דבאשי, נציג לוב באו"ם, הביע פסימיות בנוגע לאפשרות שמועצת הביטחון אכן תתערב בנעשה בלוב. בראיון לעיתון אל-שרק אל-אווסט, אמר דבאשי כי מועצת הביטחון לא תסכים לחמש את הצבא הלובי לפני הקמת ממשלת הסכמה לאומית אפילו עם דאעש יכבוש את כל שטח לוב ויכרות את ראשי כל האזרחים הלובים.

דבאשי האשים את מועצת הביטחון ב"עידוד" מעשי הטבח של דאעש ובשותפות להם. לדבריו, כל אזרח לובי הנושא נשק שאינו נחלץ לסייע למלחמה בדאעש הינו בגדר פחדן ושותף לפשע, ועליו לצפות לתורו כאשר אנשי דאעש יגיעו לבית שלו.

משפחות רבות עזבו את העיר סירת, מקום הולדתו של קדאפי, לאחר שאנשי דאעש הוציאו להורג 73 צעירים, כולל ילדים מתחת לגיל 14, ושרפו את הגופות על חוף הים. כמו כן, צלבו ערפו אנשי דאעש את ראשיהם של 12 אנשים נוספים הנימנים על התנועה הסלפית וצלבו את גופם.