בנות סמינר, אילוסטרציה
בנות סמינר, אילוסטרציהצילום: onatan Sindel/Flash90

נלחמים באפליה.מחזיק תיק חינוך חרדי בעירית ירושלים, חבר המועצה צביקה כהן, מבהיר כי יילחם בעד קליטת כלל הבנות בעיר ומנהל סמינר שיסרב - ישלל ממנו רישיון המוסד בראשו הוא עומד.

דבריו של כהן נאמרו הבוקר (שני) בראיון לרדיו 'קול חי', על רקע פרסום מספר הבנות החרדיות שנשארו בירושלים ללא סמינר שיקלוט אותן בשנת הלימודים הקרובה. 

"מנהל סמינר שלא יקבל בנות יוזמן לשימוע ויצגו בפניו שתי ברירות: לקבל את הבנות או לוותר על רישיון המוסד", אמר כהן.

אתמול בישיבת ועדת החינוך בעיריית ירושלים התברר כי 47 בנות נותרו מחוץ לרשימת הבנות המשובצות בבתי הספר בעיר. רובן הגדול בית הספר סירב לקולטן, וחלק קטן יותר מסרב להיקלט בבית הספר בו שובצו. כך או כך, טוען כהן כי יזמן את מנהלי בתי הספר הרלוונטיים לשימוע ויפעל עד לקליטת כלל בנות ירושלים בבתי הספר.

גם באלעד שוררת בעיה דומה. לפני כשלושה שבועות שיגר משרד עורכי הדין מגזניק-שני למשרד החינוך, מכתב הקובל על הפעלתו של סמינר 'זלזניק' בעיר למרות צו הסגירה שהוענק לו, ועל הרישום האפלייתי, לדידם.

"החתום מטה בשם קבוצת הורים ספרדים ואשכנזים תושבי אלעד, ובשם עמותת 'נוער כהלכה', מתכבדים לפנות אליכם בדרישה להתערבותכם המיידית", לשון המכתב. עוד מגולל המכתב את הסבל שפקד את ההורים ערב הצום, "כאשר עשרות רבות של בנות קיבלו בימים – 23-24 ביולי – תשובות שליליות ללא נימוקים, ללא הליך שוויוני ובניגוד להוראות ומדיניות המשרד".

אי לזאת דורשים ההורים את "אכיפת צו הסגירה נגד הסמינר דרכי חנה שהוקם על אדני האפליה, תוך דחיה לאלתר של בקשת הרישיון שהגיש לשנת הלימודים הבאה, ה'תשע"ו".