דרכון
דרכוןצילום: פלאש 90

נוסעים לבלארוס? בקרוב לא תצטרכו יותר ויזה. ממשלת ישראל אישרה את ההסכם עם ממשלת בלארוס ולפיו אזרחי שתי המדינות יוכלו לבקר במדינה השנייה ללא צורך בהוצאת ויזה, כפי שהיה נהוג עד היום.

ההסכם על ביטול הצורך בויזה נחתם בחודש ספטמבר בשנה שעברה, אולם אושר על ידי ממשלת ישראל רק כעת. ההסכם אינו מוגבל בזמן ולכל מדינה נשמרת האפשרות לבטל אותו בהתראה מראש.

על פי ההסכם יוכל אזרח ישראלי או בלארוסי לשהות בשטח המדינה השכנה עד שלושה חודשים ללא צורך בויזה, במהלך 6 החודשים הראשונים לאחר קבלת החותמת בדרכונו.

מי שלא קיבלה את ההסכם בברכה היא חברת הכנסת מירב מיכאלי, שטענה כי ההסכם יביא לגידול משמעותי בכמות הנשים המוברחות לישראל ממדינות חבר העמים לשעבר.

בלארוס ידועה כאחת המדינות בה הסחר בנשים נחשב פופולרי במיוחד והשלטונות מתקשים להתמודד עם הבעיה. בפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה, כתבה מיכאלי כי "בלארוס היא מדינה מרכזית בסחר בבני האדם, נשים, גברים, ילדים ונכים. זוהי מדינה ענייה לא הגנה על זכויות בני האדם. ביטול הצורך בויזה יאפשר מכירת נשים לזנות או אנשים אחרים לעובודת כפייה שונות והם יוכלו להיכנס לישראל בהמוניהם. העובדה היא שארה"ב ומדינות אירופה דורשות ויזה מבלארוס".

בדו"ח שפירסמה מחלקת המדינה האמריקאית בשנת 2015 הוגדרה בלארוס כאחת המדינות הגרועות בעולם ביחס לסחר בבני אדם. בדו"ח נכתב כי בלארוס הפכה למדינה שבה נשים, גברים וילדים חשופים לסחר ולעבודות כפייה.