הרב אלישע וישליצקי תוקף את ההחלטה להקים בית דין אלטרנטיבי לגיור.

בפינתו השבועית בערוץ 7 קישר הרב וישליצקי את הדברים לג' באלול שחל היום, ובו מציינים רבים 80 שנה לפטירתו של הרב אברהם יצחק קוק זצ"ל. "הרב קוק היה מחדש עצום אך כל כולו שואב מן הישן. לעולם לא עקף, לא זלזל, לא הבליט את החידושים שלו עצמו".

"הרב קוק הפיח רוח חיים בכל המהלך של שיבת ציון והציונות, הוא לא ניסה להיות נחמד, לא חת, לא היסס ולא ספר את הכתבות החיוביות והשליליות בעיתונים. הוא היה נאמן לדבר אחד - תורת אמת".

לדברים המלאים האזינו:

הרב וישליצקי הוסיף כי הרב קוק ראה בכל התפתחות גם את המערכות הממלכתיות, "הוא צפה את מעלת הרבנות הראשית - את היסוד שלה, הפיתוח שלה, הנאמנות לה. יכול היה הרב קוק להקים מערכות חילופיות או לעמוד מהצד ולהראות כמה חכמה, חידושים ומקוריות יש לו. אבל הענווה כלפי גאולת ישראל, הנאמנות המוחלטת לדבר ה' היתה מבחינתו הבסיס שממנו יצא ואליו חזר ועל פיו התאים את העין האנושית ולא חלילה להיפך".

"לדרכו של הרב קוק יש המשך גדול בישובים, גרעינים, ישיבות, מערכת הביטחון, חקלאות ובתעשייה, אבל לא הייתי מציע לעשות את ההמשכיות הזו כדבר קל, לראות את עצמי כממשיך של כל המהלך הזה. זה דורש עמל וכנות ומידות", הוסיף הרב וישליצקי.