כנס התיירות בחיפה
כנס התיירות בחיפהצילום: קובי פינקלר

המפלגה הקומוניסטית וחד"ש, וארגון חראכ חיפה מתכוונים לערוך היום (שלישי) בשעה 7:30 בערב הפגנת תמיכה בפעיל הג'יהאד האסלאמי, מוחמד עלאן, השובת רעת בכלא הישראלי.

בהודעה משותפת שפרסמו בפייסבוק נכתב, "מתוך תמיכה בעציר המנהלי מחמד עלאן השובת רעב יותר מ-60 יום, ובעקבות ההתדרדרות המתמשכת במצבו הבריאותי והסכנה לחייו, ובסולידאריות עם האסירים הפלסטינים בבתי הכלא של הכיבוש, אנו קוראים לציבור להשתתף בהפגנה החיפאית המאוחדת ביום שלישי ה-18.8.2015, בשעה 19:30 בכיכר האסיר (ליד מלון חדאד) במושבה הגרמנית בחיפה".

ההודעה נחתמת בסיסמאות הבאות: "יבוטלו המעצרים המנהליים! לא להזנה בכפייה! החופש לאסירי החופש!".

הביטוי "אסירי החופש" מתייחס בטרמינולוגיה הפלסטינית לכל האסירים הביטחוניים הפלסטינים, אשר הפלסטינים ותומכיהם דורשים מישראל לשחרר מיידית וללא תנאי.

ב"אסירי החופש" נכללים עבדאללה ברגותי שהורשע ברצח של 66 ישראלים, רוצחים סדרתיים, שולחי מחבלים מתאבדים ומחבלים מתאבדים שנתפסו לפני שהצליחו להפעיל את מטען הנפץ על גופם.

אחד מפעילי השמאל כתב את הדברים הבאים בעמוד הפייסבוק הקורא לציבור להשתתף בהפגנה: "לצערי לא אוכל להיות בגופי בחיפה.אני מזדהה עם ההתנגדות בלתי אלימה של הפלסטינים, ועם זו של מחמד... המדינה היהודית לקחה מהמסורת שלנו את הלאומנות והקיצוניות שכמעט ולא היו נוכחים בעם שלנו מתי שחיינו בין הגויים... חז"ל מספרים ששלושת סימני ההיכר של יהודים היו: "רחמנים ביישנים וגומלי חסדים" אם אלו סימני ההיכר אז מדינתנו המנוהלת על ידי הביטחוניזם אינה מדינה יהודית, היא ממדינה כוחנית!!!!!!!!!!!!!!...

הלוואי והעם שלי והחברה שלי יתעוררו יכירו בעוולות שעשינו ואנו עושים לאחיות ולאחים הפלסטינים שלנו, לא בנות דודות ובני דודים, אחיות ואחים!"