שופטי בג"ץ הערב
שופטי בג"ץ הערבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר גלעד ארדן (הליכוד) התייחס הערב (רביעי) לביטול צו המעצר של המחבל מוחמד עלאן.

"ההחלטה על שחרורו של המחבל עלאן נגרמה בראש ובראשונה כתוצאה מעמדתה של ההסתדרות הרפואית, בראשות ד"ר אידלמן, שלא לטפל בשובתי רעב עד לאובדן הכרה ועד לחשש לנזק בלתי הפיך".

ארדן אמר כי לכל אורך תקופת אשפוזו של עלאן, "ד"ר אידלמן דרש מהרופאים ואיים עליהם שלא לפעול לפי חוק זכויות החולה למרות החלטות ועדת האתיקה של בתי החולים. הגיע הזמן שההסתדרות הרפואית והעומד בראשה יכבדו את החוק במקום לנקוט בפעולות שמובילות בסופו של דבר לשחרור מחבלים".

שרת התרבות מירי רגב(הליכוד) מסרה כי "בג״צ נכנע לסחטנות המחבל מוחמד אעלן במקום ליישם את חוק ההזנה בכפייה. אלפי מחבלים לוטשים עיניים אל מוחמד אעלן. אעלן הוא בבחינת מחבל מתאבד שמוכן למות עבור החופש של חבריו הרוצחים. עלאן הוא ממציא שיטת ההתאבדות החדשה על מזבח הערכים של מערכות הצדק והאנושיות של ישראל".

רגב הוסיפה "החלטת שופטי בג״צ פותחת פתח מסוכן ומאפשרת למעשה את שחרורם של מאות אסירים שיקומו ויחקו את דרכו בדרך אל השחרור המיוחל. השאלה העומדת על הפרק איננה צריכה להיות האם הוא מהווה סכנה או שלא, אלה מהי חומרת מעשיו וכוונותיו של המחבל והכי חשוב כמובן מה תהיינה ההשלכות לכך".

במחנה הציוני תוקפים כצפוי את ראש הממשלה, "מר טרור" שהפך לד"ר פחדנות, ניהל מו"מ עם מחבל שובת רעב בבית חולים, רק כי לא קיבל החלטה מנהיגותית מה לעשות, לשון ההודעה.

"אין ראש ממשלה שניהל מו"מ עם מחבלי החמאס יותר מנתניהו. לא המצב של מוחמד עלאן הוא בלתי הפיך, ביבי הביא את יכולת ההרתעה של ישראל למצב בלתי הפיך מול המחבלים בכלא".

שופטי בג"ץ קבעו הערב (רביעי) כי צו המעצר המנהלי נגד מוחמד עלאן המחבל השובת רעב - מבוטל זמנית, כרגע הוא ישאר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי.

על פי ההחלטה, עלאן יישאר בבית החולים וכשהוא ירגיש טוב יותר ויוכלו לבדוק אם הנזק המוחי שזוהה היום בבדיקת ה-MRI הפיך, ההחלטה תוכל להשתנות.