בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: אריה מינקוב

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אומר הערב (רביעי) בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את צו המעצר המנהלי של המחבל עלאן, כי מדובר בהחלטה לגיטימית.

"מצטער ששוב אני מוצא את עצמי שוחה נגד הזרם של חבריי מימין - שמגנים בתוקף וכמעט באופן אוטומטי את החלטת בג"ץ - אבל הפעם, למרות שאני מאוד לא אוהב את התוצאה שלה, מדובר בהחלטה לגיטימית לחלוטין", כתב סמוטריץ' בפייסבוק..

"דווקא כמי שמסתייג מאוד מאקטיביזם שיפוטי, את ההחלטה הזו של בג"ץ אני חייב לקבל. זה בדיוק תפקידו של בית המשפט במדינה דמוקרטית. לא לפסול חוקים ולא להתערב בהחלטות הכנסת והממשלה, אבל כן לטפל במקרים קונקרטיים ולהגן על זכויות אדם כאשר בית המשפט סבור שהדבר נדרש".

סמוטריץ' הוסיף כי אפשר לחלוק על החמלה הרבה מידי שהעניק לו בית המשפט, "אפשר לומר שלו אנחנו היינו השופטים היינו מגיעים לתוצאה אחרת ומאפשרים לו למות כדי שיהיה ברור שכמדינה אנחנו לא נכנעים, אבל אי אפשר לומר שההחלטה שהתקבלה היא לא לגיטימית באופן מהותי. 

הבעיה בסיפור הזה נעוצה בחולשתו של הדרג המדיני, במוסריות המעוותת של ההסתדרות הרפואית ובצביעות של חברי הכנסת הערבים ושל ארגוני השמאל הקיצוני - שהתגייסו לעזרתו של טרוריסט מתועב והגישו בשמו את העתירה לבג"ץ. כל אלו גרמו לכך שמדינה שלמה מתעסקת במחבל הזה כבר כמה ימים ובזה הוא כבר קיבל בעצם את מבוקשו".

"אעלן הוא מחבל בן מוות וממש לא הייתי מצטער אם הוא היה מת כתוצאה משביתת הרעב שהוא החליט לנקוט בה. אבל משהחליטה מערכת הביטחון שלא טוב לאינטרסים שלנו שהוא ימות היינו צריכים להזין אותו בכפיה בהתאם לחוק החדש שהעבירה הכנסת. החולשה של המדינה והצביעות של ההסתדרות הרפואית יצרו את המציאות האבסורדית הזו שבה הוא איבד את הכרתו ונגרם לו נזק מוחי. במצב הזה בהחלט יתכן שהמעצר המנהלי, שהוא מלכתחילה מעצר מניעתי, כבר אינו נצרך. במצבו הוא ככל הנראה לא מהווה סיכון. בית המשפט לא ביטל את המעצר לחלוטין אלא רק השהה אותו כל עוד אעלן במצבו ה'לא מסוכן'. כאמור, זו החלטה בהחלט לגיטימית במדינה דמוקרטית".

לסיום הדגיש סמוטריץ' כי מה שחשוב לוודא זה שאם הוא יתעורר ויתברר שלא נגרם לו נזק כזה שהוציא אותו מהמשחק הוא ייעצר שוב בהחלטיות "והפעם יוזן באופן מידי לפני שמדינה שלמה נגררת לסאגה משפטית נוספת".