הידברות
הידברותצילום: לוגו

יו"ר מועצת הכבלים והלווין ד"ר יפעת בן חי שגב החליטה לקנוס בסכום של 100,800 שקלים את החברות HOT ו-YES, כל אחת, בעקבות שידור פרסומות בערוץ הידברות.

במועצה הסבירו כי שידור הפרסומות בערוץ נמשך למרות הבהרות חוזרות ונשנות מצד המועצה כי שידור הפרסומות מנוגד לחוק התקשורת שאוסר שידור קטעים פרסומיים בשידורי הטלוויזיה הרב ערוצית, כולל ערוץ הידברות.

במהלך השנים 2014 ו-2015 פנתה המועצה מספר פעמים הן לחברות המשדרות והן לערוץ הידברות עצמו והתריעה כמה פעמים כי משודרות בערוץ פרסומות המפרות את תנאי רישיונו.

הערוץ המשיך וממשיך בשידור קטעים פרסומיים בשידוריו למרות הוראת המועצה לחדול מכך. בין השאר, שידר הערוץ פרסומות לנופש במלונות בים המלח ובקיבוץ חפץ חיים.

בנימוקים להטלת הקנס פירטה יו"ר המועצה את הוראות החוק שאינן מאפשרות שידור פרסומות בערוצי הכבלים והלווין, וקבעה כי הפרסומות מהוות לא רק תשדירי פרסום אלא גם קידום עניינים אסורים וזאת בניגוד לחוק. המועצה מבקשת להדגיש כי איסור שידור פרסומות בכבלים ובלווין נקבע בחקיקת הכנסת, ולא נתון כלל לשיקול הדעת של המועצה כגוף רגולטורי.

יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב אמרה: "הליכי הבירור מול ערוץ הידברות נמשכים למעלה משנה, שבהם הערוץ ממשיך להפר, שוב ושוב, את הוראות החוק ואת כללי המועצה. הלכנו לקראתו כברת דרך ארוכה במיוחד כשנתנו לו הזדמנויות חוזרות ונשנות לתקן את דרכיו ולהסביר את עמדתו, אך מפעילי הערוץ בחרו להתעלם ולהתחמק במהלך כל 12 החודשים האחרונים".

לדבריה, "הערוץ ממשיך להפר בעקביות את הוראתנו הברורה והחד משמעית לחדול לאלתר משידור קטעים פרסומיים, ולכן הוטל על החברות המשדרות אותו עיצום כספי חמור. אני רואה בחומרה רבה את ההפרה הבוטה של הערוץ את הוראות הכנסת והחלטות המועצה, כמי שאמונה על שמירת האינטרס הציבורי".

יו"ר המועצה הדגישה כי הערוץ עלה לאוויר בהחלטת המועצה, ומשדר זה שנים רבות תכניות בנושאי יהדות, קבלה, מיסטיקה ועוד באין מפריע וללא כל התערבות בתכניו. כל עוד שידורי הערוץ עומדים בהוראות החוק והכללים אין המועצה נוקטת כל עמדה בעניין מתכונת ותוכן שידוריו.