ג'קי בן זקן בעלי אשדוד. ללא ניצחון בית ב-2015
ג'קי בן זקן בעלי אשדוד. ללא ניצחון בית ב-2015פלאש 90

לכל שבת יש מוצאי שבת, ולכל מוצאי שבת יש את יום ראשון. כך למדו על בשרם במועדון הכדורגל מ.ס אשדוד הערב (ראשון) כשאירחו את בני לוד למשחק המרכזי בליגת המשנה של הכדורגל הישראלי, הליגה הלאומית.

כזכור, לפני שבוע פרסמו במנהלת הליגות את לוח המשחקים לחמשת המשחקים הקרובים בליגה הלאומית, ובצעד חריג לעומת שלוש השנים האחרונות, החליטו שם בעקבות לחץ מזכיינית השידור להזיז משחק אחד מיום שישי אל יום שבת בצהריים.

צעד זה לדברי מנהלת הליגות נעשה בכדי לגרום לחשיפה גדולה יותר של הליגה השניה ובכך להזרים כספים אל הליגה וממילא גם אל הקבוצות. צעד זה, בטח בתזמון שלו, גרר תגובות זועמות, החל מהשחקנים עצמם ועד לפוליטיקאים. 

מספר שחקנים שומרי מסורת ושבת, שסיפרו כי הסיבה שהם אינם משחקים בליגת העל שבכדורגל היא קדושת השבת החשובה להם ושמירתה, דבר שאפשרי לשלב אותו בקריירת המשחק שלהם בליגת המשנה, עתרו יחד עם ארגון השחקנים אל בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בדרישה לבטל את המשחקים שהוזזו אל יום שבת.

בדיון חירום שהתקיים ביום חמישי האחרון בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, פסקה השופטת אריאלה גילצר-כץ כי "קיום משחקים בשבת הינו עבירה פלילית", ולדבריה חל איסור לשחק כדורגל בשבת בליגה הלאומית, מה שאין כן ככל הנראה בליגת העל הבכירה. 

בתחילה במנהלת הליגות רצו לדחות את מחזור הפתיחה עד שיוסדרו משחקי השבת, אך כשהבינו כי ככל הנראה דבר זה לא יצלח להם, חזרו בהם מהחלטתם וקבעו כי המשחק המרכזי בליגה הלאומית, שאמור היה להתקיים ביום שבת, יועבר ליום ראשון. 

זו הסיבה שהביאה את שני מועדוני הכדורגל מלוד ואשדוד לקיים את משחקן הערב באצטדיון הי"א שבאשדוד. 

אשדוד, שירדה אל הליגה השניה רק לפני חודשיים בלבד, הציבה לה למטרה לעלות כבר בסיום העונה הזו שהחלה אל הליגה הבכירה בחזרה, אך כנראה שזה יהיה קשה משחשבו.

19 שנים לא שיחקה אשדוד בליגת המשנה, ושם רצו לכל הפחות לפתוח את העונה הזו עם ניצחון ביתי ראשון וברגל ימין, אך רצון לחוד ומציאות לחוד. 

כבר חמש דקות בתוך המשחק עלתה האורחת מלוד ליתרון משער של דלה ימפולסקי, ולאחר עשרים דקות זה כבר היה 2:0 לאחר שער של מתן פלג הצעיר. אשדוד לא הצליחה לסכן יתר על המידה את שער האורחים מלוד, ורק בדקה ה-69 הצליחה לצמק את התוצאה משער של רועי דיין, שחקנה הדתי של הקבוצה האשדודית.

עונה חדשה, ליגה חדשה, שנה ישנה ועדיין אשדוד ללא ניצחון ביתי בשנת 2015. ככה לא תעלה ליגה, אם בכלל תישאר קיימת.