אמנון נדב
אמנון נדבצילום: Moshe Shai/FLASH90

אמנון נדב, לשעבר מנהל "קול ישראל" ברשות השידור, טוען שישנה אבטלה גלויה בקרב מחצית מהעובדים וכי ניתן לקצץ ולייעל את התחנה בכ-50% לפחות.

באתר וואלה ברנז'ה צוטט נדב, "היו לי עובדים, לא יכולתי לעשות כלום כי מנעו את זה ממני. מהרגע שהנהיגו חובת נוכחות חשבו שפתרו את הבעיות. זאת אומרת ברדיו, כמו במפעל, בשלב מסוים הנהיגו, לא אני, הנהיגו את העניין הזה של לבוא ולחתום, המינהל של רשות השידור. אז (העובדים) היו באים בלילה, באין רואה, עם פיג'מה. גם איזושהי מגישת תכניות שהייתה צריכה להפיק תכנית מסוימת, הייתה באה, חותמת, והולכת הביתה. וזאת הייתה העבודה שלה".

נדב הוסיף כי נתקל בשחיתות מצד העובדים והמנהלים, ואמר: "בעוונותיי, זאת אומרת לא אני בישיר, זאת אומרת הייתי חלק ממנגנון. אין מה לעשות".

נדב האשים את העיתונאים בשימוש במיקרופון של רשת ב', לצורך קידום אג'נדות אישיות: "העיתונאים ניכסו לעצמם את הכלים, את הרדיו, את הטלוויזיה, וזה משרת אותם".

"הייתה תקופה מסוימת שהציבור עוד לא קלט את זה וברגע שהוא התחיל לקלוט את זה הוא התחיל להתרחק מזה ואני חושב שבין היתר גם זה מה שאמרתי אם אי אפשר לתקן את זה ברפורמה", אמר נדב והוסיף כי על הרקע הזה, היו לו לא מעט עימותים עם שלי יחימוביץ'.

"כשהייתי מדבר איתם (עם העיתונאים) הייתי אומר 'תשמעו, אתם לא נבחרתם, אתם לא חברי כנסת, אתם בסך הכל, לצורך העניין הזה זה מעליב אולי, אבל 'פקיד' במרכאות שקיבל תפקיד עיתונאי'". נדב הוסיף כי לטעמו עובדי קול ישראל מעלו באמון שהעניק להם הציבור, ואמר: "אני הפסקתי לקפוץ כשאני שומע את הדעות שלהם נמרחות לאורך כל השידור". 

הראיון המלא של נדב ישודר בתוכנית "תעודת עיתונאי", ביום שישי, בשעה 07:00, ברדיו תל אביב.