הרוש (הראשון מצד שמאל) בימיו בבית"ר
הרוש (הראשון מצד שמאל) בימיו בבית"רצילום: פלאש 90

אדום מול צהוב, תל אביב מול ירושלים, מסע רכש מול מכירת שחקנים. הרבה ניגודים יש בין שתי הקבוצות שייפגשו בעוד שעות ספורות באצטדיון טדי שבבירה, וכמו תמיד יהיה זה משחק מעניין, מותח ומלא אירועים, אפשר לסמוך על אוהדי שתי הקבוצות בזה.

ולמרות כל הניגודים, עם השנים הפכו שתי הקבוצות היריבות לדומות בלא מעט תחומים. החל מהבעלים, כשאלי טביב, היום בעל הבית בבית"ר, עד לפני שלוש שנים היה הבעלים של הקבוצה התל אביבית. דרך התנהגות חלק מהאוהדים של שתי הקבוצות, וכלה במעבר של שחקנים רבים בין שתי הקבוצות הללו, מה שעד לפני עשור היה נחשב דבר שלא ייעשה.

במוקד המשחק הערב יעמדו שני שחקנים משני קצות המגרש. מדובר בשוערי שתי הקבוצות היריבות, אריאל הרוש שוער הפועל תל אביב, ובוריס קליימן שוער בית"ר ירושלים. 

שני השוערים הללו, עד לפני שנתיים, שיחקו כל אחד בקבוצה שממול, כשהרוש שגדל בבית"ר אף שימש כקפטן הירושלמים. טביב הבעלים הוא זה ששיחרר את הרוש מהקבוצה, מפלה כואבת ממנה השוער שגדל בבירה עוד לא השתקם לגמרי.

את מקומו של הרוש בין הקורות הירושלמיות, תפס קליימן הצעיר, ובהצלחה רבה. את העונה שעברה סיים קליימן כשספג 39 שערים, לעומת 49 של הרוש ששיחק בנתניה. 

לאחרונה הצטרף עוד שחקן מבית"ר להפועל. ליביו אנטאל הרומני, ששיחק בעונה שעברה בבית"ר ושם בחרו שלא להאריך לו את החוזה בשל הסכומים הגבוהים אותם ביקש.

בהפועל תל אביב ביצעו מסע רכש של לא פחות מ-20 שחקנים, כששם מתכוונים להחתים גם בימים הקרובים את חלוצה של מכבי חיפה שעוד לא שוחרר באופן רשמי, אלירן עטר. גם בבית"ר עוקבים בעניין אחרי מצבו של החלוץ המצויין, ונראה שהשתיים ימשיכו להתחרות גם אחרי המשחק הערב.

600 כוחות שיטור וסדרנים יאבטחו את המשחק הערב בכדי לשמור על הסדר מחוץ ובתוך האצטדיון הירושלמי, ובשתי הקבוצות מקווים כי המשחק לא יגרור אחריו קנסות ועונשים כבדים בשל התנהגות האוהדים.