חרדים מפגינים במתחם גולובנציץ
חרדים מפגינים במתחם גולובנציץצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

הרב מנדל שפרן, מפוסקי ההלכה המוכרים ברחוב החרדי, יוצא חוצץ נגד הקנאים הנאבקים מזה שנים נגד הבניה ב"מתחם גולובנציץ" השנוי במחלוקת בבית שמש.

במהלך השנים התקיימו במקום עשרות הפגנות על ידי קבוצת קנאים המזוהה עם 'העדה החרדית' שטענה כי במקום קיימים קברים וכי בניה בו הינה בגדר "פגיעה בכבוד המת".

ביממות האחרונות נאם הרב שפרן בפני מאות מרוכשי הדירות במקום והבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי אין במקום קברים וכי סדרת המחאות שאפפו את התקדמות הפרויקט במתחם לוותה באינטרסים זרים.

"אין שום זכר לא למתים ולא לרוחות ולא לנשמות, אין כזה דבר שם! רוחות, נשמות, מעשיות, צריך לחפש במקום אחר!", אמר הרב שפרן והתייחס לטענותיהם לפגיעה בכבוד המת ואמר כי אלו דברי הבל ורעות רוח.

הרב שפרן בדבריו לא חסך מילים חריפות על אותם גורמים אינטרסנטיים, והגדיר אותם כ'דתן ואבירם' המלבים מחלוקות ומסתתרים תחת רבנים שמצאו להם.

אלו חלק מדבריו הנוקבים: "יראי שמים לא עסוקים במחלוקת, זה לא המקצוע שלהם"; "דתן ואבירם לבד לא היו יכולים לקיים מחלוקת כי אף אחד לא היה עומד מאחוריהם, צריך את דתן ואבירם שהם המלהיטים, ומי עומד מאחוריך? יש לי מאתים וחמישים ראשי סנהדראות שעומדים גם כן מאחורי, וכך זה מקצוע..".