נכים. אילוסטרציה
נכים. אילוסטרציהפלאש 90

ארגון רבני בית הלל זכה בפרס קרן רודרמן לשילוב אנשים עם מוגבלויות ויקבל מהקרן 50 אלף דולר (כ-180 אלף שקל), מתוך פרס בסכום כולל של 250 אלף דולר, שיחולק בין חמישה זוכים נוספים - מוסדות בארה"ב, דרום אפריקה, וארגנטינה.

כמידי שנה, מעניקה קרן רודרמן פרס לארגונים יהודיים אשר פועלים למען פיתוח דרכים חדשניות לשילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילות יהודיות ברחבי העולם. מבין פעילויות ארגון בית הלל ניתן למנות את הקמפיין ציבורי בקרב קהילות דתיות לעידוד חגיגות בר מצווה עבור בעלי מוגבלות שכלית והתפתחותית בבתי הכנסת ברחבי בארץ, את הפסיקה הפומבית שאומרת כי יש להתיר את נישואיהם של בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית המסוגלים לנהל זוגיות תקינה.

הרב שלמה הכט, מנכ"ל בית הלל אמר "קבלת פרס רודרמן חשובה לנו מאד. חלק מהמטרות שלנו כהנהגה קשובה היא למצוא את האנשים שהיו דחויים ממרכז הבמה בקהילות ובחיים הדתיים, לשמוע אותם ולתת להם תשומת לב. הפרס הזה הוא הכרה בכיוון  שבחרנו בו בתחום פעילותינו, והוא יאפשר לנו לפתח מענה טוב יותר לצרכי אנשים עם מוגבלויות בתוך הקהילות ועם הקהילות".

לדברי שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, "אנו בקרן רואים לנכון לחבר בין ערכים חברתיים ויהודיים. העובדה שארגון 'בית הלל', כקבוצה של 100,000 איש, בחרו לשים בראש סדר העדיפויות שלהם את ענייניהם של אנשים עם מוגבלויות ומציאת פתרונות הלכתיים עבורם באמצעות גישור בין שני העולמות של דת ומדינה ושילוב, הביאה להחלטתנו להעניק להם את הפרס. אנו מקווים שקבוצות דומות ילכו בדרכם ויעסקו בנושאים אלה על מנת לקדם שילוב מלא של אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים בחברה שלנו".

הרב עמית קולא, רב קיבוץ עלומים, ראש בית המדרש ההלכתי של בית הלל אמר כי "בית המדרש חותר בדיוניו ובהכרעותיו ההלכתיות לדלות ממעייני ההלכה היהודית את ההוראות המתאימות לזמן הזה. הוראות משפטיות אלו בזיווג של החסד והרחמים הן הברית של עמנו עם בורא העולמים כדברי הנביא: וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי לְעוֹלָם וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים. פרס רודרמן יעודד אותנו לדבוק בנתיב זה ויסייע לנו להמשיך את מאמצי ההשפעה על החברה להוביל לתיקון עולם".