ח"כ מרב מיכאלי
ח"כ מרב מיכאליצילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביקורת קשה במחנה הציוני על הסיכום בין שר האוצר משה כחלון ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ולפיו חוק ההסדרים יובא בשבוע הבא להצבעה במליאת הכנסת.

"החוקים שיצאו מחוק ההסדרים הם בדיוק העיזים שפקידי האוצר הכניסו כדי לשלוף במועד הזה", אומרים בשמאל. ''חוק ההסדרים היה ונשאר חקיקה אנטי דמוקרטית שמבטלת את יכולתה של הכנסת לפקח על עבודת הממשלה".

"כחלון שנבחר על כנפי בשורות הרפורמות, בחר לזרוק הצידה את האמון שהציבור נתן בו ולהפוך לנתניהו 2", תקפו בסיעתו של הרצוג והוסיפו כי ''שר האוצר מתחמק מרפורמות רציניות שמתמודדות עם תחלואי המשק והחברה ולא הליך פרלמנטרי ראוי והגון".

לדבריהם הרפורמות המוצגות בחוק ההסדרים יסייעו בקושי למעמד הביניים, אבל ייעשו בהליך ''לא תקין ולא דמוקרטי של חוק ההסדרים".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי הוסיפה, "ההסדר שאליו הגיע שר האוצר עם יו"ר הכנסת הוא לעג לרש וזלזול בציבור הישראלי ובנציגים והנציגות שלו בכנסת.

''הממשלה שוב עוקפת את הכנסת ומסתירה מהציבור תקציב שתוקע אותו בשכר נמוך מדי שלא מאפשר לו להתקיים בכבוד וגם בהליך לא דמוקרטי. הגיע הזמן שהדמוקרטיה הישראלית תיפרד מחוק ההסדרים בכלל ומחוק ההסדרים הזה בפרט", אמרה.

אמש, סיכם שר האוצר עם יו"ר הכנסת כי החוקים שיוצאו מחוק ההסדרים יובאו להצבעה בכנסת בתהליכי החקיקה המקובלים.

"רפורמת הקורנפלקס", אגב, שתאפשר ייבוא מקביל של מזון יבש, תיכלל בחוק ההסדרים. טרם ברור האם מסקנות ועדת ששינסקי 2, בנוגע למיסוי אוצרות הטבע של המדינה, ייכנסו במסגרת החוק.