מתחם שרונה
מתחם שרונהצילום: Nati Shohat/Flash90

המועצה הדתית בתל אביב שיגרה מכתב להנהלת חברת גינדי החזקות המפעילה את מתחם 'שרונה מרקט' בעיר בעקבות קנס שהשיתה על בעל עסק שומר כשרות שסירב לפתוח את חנותו בשבת.

במכתב מצויין כי במתחם קיימות כמה חנויות המחזיקות בתעודת כשרות ביניהן חנות לממכר מזון מרשת "הנרי'ס" - Henri's.

"נדהמנו לשמוע כי בעל הזיכיון לחנות זו נדרש על ידכם לפתוח חנותו בשבת ומשסירב לעשות כן החלטתם לקנוס אותו בסכום של 3000 שקל על כל שבת שחנותו סגורה", כתב אלדד מזרחי ראש המועצה הדתית בעיר.

"מבלי להכביר במילים על ערך שמירת השבת, לא יעלה על הדעת מצב שבו מאלצים בעל עסק ועובדיו לעבוד ביום מנוחה זה בניגוד לרצונם, השקפתם ומצפונם ובנוסף באופן המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה - אילוץ המהווה כפייה אנטי דתית לכל דבר ומקומו לא יכירנו".

ראש המועצה הדתית מבהיר כי בהחלטה זו של החברה מופלה לרעה באופן מעשי ציבור גדול של שומרי הכשרות והמסורת במדינת ישראל ועל כך ,"לא ניתן לעמוד מנגד".

מזרחי קורא לחברת גינדי לחזור לאלתר מדרישתה זו לחילול שבת ולכבד את רצונם של בעילי עסקים המבקשים שלא לעבוד ביום המנוחה השבועי.

מיקי גיצין, חבר מועצת העיר ת"א-יפו ומנכ"ל "ישראל חופשית" מסר בתגובה לכתבה, "המציאות שבה גורם מסחרי מנצל את כוחו ומכריח אדם להפעיל עסק בשבת בניגוד לתפיסת עולמו ואמונתו היא שערורייתית. לא יעלה על הדעת שיכפו אפילו על אדם אחד לעבוד ביום המנוחה בניגוד לרצונו. הדבר אינו הוגן, לא מבחינת עקרונות חופש הדת ולא מבחינת עקרונות חופש העיסוק. בכוונתנו, חברי מועצה מכל סיעות מועצת העיר, לפנות לגינדי החזקות ולבקש ממנו להפסיק את הדבר המגונה".

תגובת החברה טרם התקבלה.