יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, ימריא הערב (רביעי) לניו-יורק כנציגה של ישראל בכנס העולמי הרביעי ליושבי-ראש פרלמנטים של האיגוד הבינפרלמנטרי (IPU) שיתקיים באו"ם.

אדלשטיין צפוי לנאום מעל בימת האו"ם ולהציג את פרוייקט "כנסת ירוקה". הוא יקרא ללמעלה מ-100 יו"ר הפרלמנטים המשתתפים בכנס לשתף פעולה עם ישראל ויכולותיה בכל הקשור לפיתוחים סביבתיים, למען ייזום פרויקטים של שיתופי פעולה אזוריים במגוון תחומים, ביניהם: מים, חקלאות ברת-קיימא, אבטחת מזון וכד'.

במסגרת ביקורו יקיים אדלשטיין פגישה עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, ייפגש עם חברי קונגרס אמריקאים ועם יו"ר פרלמנטים רבים, ביניהם, קנדה, סין, גרמניה, איטליה ועוד. כמו כן, ישתתף אדלשטיין באירוע מרכזי של ראשי הארגונים היהודיים של צפון אמריקה.

טרם יציאתו אמר אדלשטיין, "האירוע באו"ם הוא הזדמנות עבור ישראל והכנסת לחשוף את הקדמה הטכנולוגית והסביבתית שלנו ואת נכונותנו לנצלן לטובת שיתופי פעולה נרחבים עם מדינות רבות. במסגרת מה שאנו מכנים 'האג'נדה החיובית' ולרתום להובלת יוזמה זו ביחד איתנו גם מדינות נוספות".

אדלשטיין הוסיף כי הביקור, שיתקיים בצל ההסכם על הגרעין האיראני, מהווה פלטפורמה חשובה להסברת הסכנות שההסכם טומן בתוכו עבור ישראל והעולם כולו.

"בכוונתי לשוחח עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון ויו"ר הפרלמנטים אותם אפגוש ולהביע את התנגדותה הנחרצת של ישראל לכך שאיראן מקבלת לגיטימציה בינלאומית לתכנית הגרעין שלה למרות שהפרה בשיטתיות את החלטות הקהילה הבינלאומית. על מנהיגי העולם להפנים שהלגיטימציה הבינלאומית שאיראן מקבלת, תעצים את מכונת הטרור שלה ולא רק ישראל תסבול מזה, אלא העולם כולו".