עונה שירצה לשכוח. גל מקל
עונה שירצה לשכוח. גל מקלצילום: מהפייסבוק

רכז נבחרת ישראל גל מקל מצא בית לעונה הקרובה, וישחק בכוכב האדום בלגראד, שהחתימה גם את אקס מכבי ת"א סופוקליס שחורציאניטיס.

מקבל הבהיר לאחר החתימה כי הוא מרוצה מאוד, למרות שהתכוון לשחק דווקא בישראל. "מדובר במועדון עם אחד הקהלים הטובים באירופה, מועדון שמכוון גבוה ורוצה להתמודד על כל התארים. אני מחכה כבר לפגוש את האוהדים".

כזכור, הקבוצה שחיזרה אחרי השחקן היתה מכבי ת"א, ואף ניתנה לשחקן הצעה גבוהה מאוד, אך הוא העדיף למתוח את לוח הזמנים בניסיון למצוא קבוצת NBA.

הצהובים לא המתינו והמשיכו הלאה, וגם הפועל ירושלים שהיתה בתמונה ויתרה על שירותיו של מקל, שכנראה היה יקר מדי.

"זה היה קיץ ארוך עם הרבה אפשרויות והחלטות שצריך היה לקבל", אמר השחקן הבוקר.

"מהצד שלי אני יכול להגיד שמהרגע שנגמרה העונה שעברה, רציתי, כיוונתי והתרכזתי באפשרות לחזור ל-NBA ולקבל חוזה מובטח. לאורך התקופה היו לי הצעות מצוינות שאני מאוד מעריך, הן מהארץ והן מאירופה, הצעות שלא יצאו לפועל בגלל הרצון שלי להיות סבלני ולחכות ל-NBA", הסביר.

מקל סיפר כי אמנם היו לו הצעות מעניינות בליגה הטובה בעולם, אבל "בעקבות החוויה מהעונה שעברה שבה מצאתי את עצמי בלי קבוצה אחרי קדם עונה מצוין, החלטתי שאני רוצה ללכת על בטוח ולא להיות בחוסר ודאות. חיכיתי להצעה והסיטואציה הנכונה ומאוד שמחתי כשהיא הגיעה מהכיוון של הכוכב האדום".

הוא ציין כי "החיבור הזה מרגיש לי מצוין. אני מאמין שעוד יהיו לי הזדמנויות לחזור ל-NBA אבל כל מה שאני רוצה כרגע זה לעשות עונה מצוינת ויציבה ברמה הכי גבוהה באירופה".

השחקן, החל את העונה הקודמת בליגה הטובה בעולם ונחתך ממנה, נדד משם לקבוצת ניז'ני נובגורוד הרוסית.

מקל השיג ברוסיה ממוצעים יפים, כשביורוליג קלע 11.7 נקודות למשחק, ומסר 4.7 אסיסטים.