כשהשמאל הקיצוני סותם פיות

בכנס "תרבות פוליטיקה ואתיקה - בני ברית או קווים מקבילים?'' שהתקיים במרכז לאתיקה בשכונת משכנות שאננים בירושלים הזמין יו"ר המושב, הרב יובל שרלו, לשאת דברים את אורטל תמם.

תמם היא אחייניתו של החייל משה תמם הי''ד שנחטף ונרצח על ידי ואליד דקה. תמם הובילה את המחאה להוצאת ההצגה שנכתבה על המחבל, "הזמן המקביל", מסל התרבות של משרד החינוך.

הרוחות סערו. שר החינוך לשעבר יוסי שריד וד"ר בלהה בלום שהודחה מתפקידה כיו"ר ועדת הרפרטואר של סל התרבות במשרד החינוך, התקשו להבין את הצורך בנאומה של תמם.

הרב שרלו אמר, "תמם ניגשה וביקשה לדבר ואני אמרתי לה לא. היה לי קשה לומר לה לא. אבל אני אמרתי לה שאם ההצגה תוזכר אני אתן לה לדבר. ואתם דיברתם על ההצגה".

יוסי שריד העיר, "אתה חיפשת תרוץ למה לעלות אותה לבמה?".

אורטל תמם אמרה בדמעות שהיא מתייחסת להצגה הבעייתית, "מדובר בתיאטרון פוליטי פלסטיני וככה הם מגדירים את עצמם והם עשו הצגה שכולה ניסיון האנשה ולהפוך רוצח של חייל צה"ל לגיבור תרבות. מדינת ישראל באה ואמרה תציגו את הצגה, אנחנו כמשפחה זה פוגע לנו בבטן ובלב אבל מדינת ישראל שמה את הכספים של המשפחה שלי לממן את אותה הצגה וכאן זה הקו האדום. תלמידי מדינת ישראל הלכו מבית הספר שלהם לראות הצגה על רוצח חייל צה"ל".

"לפני ארבעה חודשים התחיל המאבק שלנו במקביל יצא סרט על חייו של יגאל עמיר באה מדינת ישראל ואמרה אנחנו לא מסכימים לממן. הצגת 'הזמן המקביל' היא אומנות מגויסת בשרות האויבים שלנו. מה הדברים שאנחנו כחברה רוצים לממן? סרטים על יגאל אמיר או הצגות של ואליד דקא אנחנו כחברה צריכים להחליט מה הקו של המימון שלנו. הצגות התועבה האלה ימשיכו לעלות אבל אנחנו כחברה שמים את הקו האדום ואומרים שפגיעה ורצח בחייל צה"ל הרוצח שלו לא יהפוך לגיבור לאומי על חשבון משלם המסים".