הרב שלמה עמאר
הרב שלמה עמארסטודיו זר

הרב הראשי של העיר ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, מדבר היום בכאב על אחת הבעיות שמסעירות את הציבור החרדי בחודשים האחרונים – אי קבלת בנות ממוצא ספרדי לסמינרים.

"המציאות הזאת היום היא חוצבת להבות אש בלבבות ההורים, אני אישית מגיעים אלי הורים בוכים שאני אישית בוכה איתם", אמר הרב בראיון לרדיו 'קול ברמה'.

קולו של הרב עמאר נשבר כשדיבר על התופעה הכאובה. "גם פה בירושלים וגם בבני ברק יש בעיה ולצערנו זאת מכת מדינה והגיע הזמן שנעשה כולנו חשבון נפש בזמן אלול".

"אני מכיר חלק מהמנהלים של הסמינרים צדיקים ויראי ה' שעושים פעולות עצומות בשביל הצלת בנות ישראל”, מבהיר הרב עמאר ומוסיף כי “חבל שיפגמו את המעשים הגדולים שלהם והנפלאים בדברים שנראים להם קטנים, לזלזל בבת של פלוני שנראים פשוטים ואין להם אחות בבית המלכות”.

הרב הוסיף כי המצב גורם צער לא רק לתלמידות שנדחות על ידי הסמינרים. "אי אפשר לתאר הצער של ההורים עוד יותר משל הילדות, הם רואים זה שורך טבוח לעיניך ולא יכולים לעזור”.

רבה הראשי של ירושלים סיים בקריאה לשינוי המצב. "כל מי שבידו לעזור ובפרט מנהלי ומנהלות הסמינרים להתעורר ולהציל את המצב הזה גם בעד נפשם וגם בעד נפשו של עם ישראל הילדים וההורים".