אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (חמישי) לבג"ץ בקשה לקיום דיון נוסף על פס"ד בעניין מינוי דרעי לשר.

בעתירה טוענת התנועה כי בהחלטתו בית המשפט שינה את ההלכה הקיימת באופן שהביא לתוצאה הקשה לפיה עבריין המורשע בשוחד מכהן בתפקיד שר בכיר.

הבקשה לדיון נוסף הוגשה בעקבות פסיקת בג"ץ בעתירת התנועה, בה נטען כי נפלו פגמים בהחלטת ראש הממשלה למנות את שר הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, נוכח עברו הפלילי.

בפסק הדין דחו כאמור שופטי בג"ץ את העתירה, ולטענת התנועה יצרו מבחן חדש, המשנה את האיזון שנקבע בפסיקה בין מכלול השיקולים שיש לקחת בעת מינוי אדם בעל עבר פלילי לתפקיד ציבורי.

"מדובר בשאלה החשובה עד מאוד של דמות הרשות המבצעת בעיני הציבור, שמשליכה ישירות על אמון הציבור בה ובזרועותיה ולגבולותיה בעתיד בכל הנוגע למינוי אדם בעל עבר פלילי לתפקיד שר בממשלה או כל תפקיד בכיר אחד", טוענים בתנועה.

"ההלכה החדשה מביאה לתוצאה קשה, שלא ניתן להשלים עימה. ההלכה שמה את חלוף הזמן מעל לכל, ואדוותיה יפגעו בכלי המנהלי שנועד להגן על הציבור ולהבטיח הרתעה. המסר הנלמד ממנה (במיוחד בנסיבות בהן ממנים אדם לראש הפירמידה), חותר תחת אינטרס הציבור שבהבטחת בניקיון כפיו של השירות הציבורי, ולכך תהיינה השלכות מרחיקות לכת על התרבות הפוליטית ועל דמותם של משרתי הציבור.