הרבנים החליטו: ליצמן יהיה שר

עכשיו זה סופי: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה היום (חמישי) לסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן להתמנות לשר הבריאות במשרה מלאה.

ההחלטה התקבלה בצהריים במהלך דיון שקיימה מועצת גדולי התורה בירושלים.

"קיבלתי הכרעת מועצת גדולי התורה", אמר השר המיועד ליצמן, "נעניתי לבקשת רה"מ נתניהו, ואשמש בקרוב כשר הבריאות".

"אני מכבד החלטת ודרישת בג"ץ. מבחינתי אין כל שינוי בתפקידי. הייתי ואמשיך לשרת את אזרחי ישראל בדיוק כפי שהייתי עד היום. בעיניי, סגן שר במעמד שר, כמוהו כשר בריאות לכל דבר. הייתי ונותרתי באותה מחויבות לקידום צרכי הבריאות של אזרחי ישראל, באותה אחריות שלי לטובת מערכת הבריאות, וללא שינוי בתפקוד היום-יומי שלי במשרד הבריאות", הוסיף.

האדמו"רים התכנסו כדי לדון בתופעת חילולי השבת ההולכת ומתפשטת ברחבי הארץ ובמיוחד בירושלים עם פתיחת מתחם 'יס פלנט' בשבתות ובחגים. 

לשם כך הוזמנו נציגי יהדות התורה בעירית ירושלים, וממועצות נוספות ברחבי הארץ, ואף חברי הכנסת של יהדות התורה צפויים ליטול חלק במפגש האמור. 

יש לציין כי אין זו הפעם הראשון שח"כ מטעם אגודת ישראל מתנה לשר בממשלת ישראל. בתקופת קום המדינה כיהן הרב איצ'ה מאיר לוין מטעם אגודת ישראל כשר הסעד בממשלת בן גוריון.

ד"ר גלעד מלאך, ראש התכנית לחרדים בישראל במכון הישראלי לדמוקרטיה, הגיב להחלטה ואמר כי על אף היותה של ההחלטה אבן דרך היסטורית, מדובר במהלך כמעט במובן מאליו.

"מי שמכיר את התהליכים המתחוללים בתוך החברה החרדית, יודע שההתנגדות לישיבה בממשלה והבידול שהחל בראשית שנות ה-50 נשחקו בעיקר ממניעים כלכליים. מאז שנת 1977 בחרו החרדים האשכנזים בראשות ועדת הכספים במקום שר, בעיקר ממניעים של שיקולי עלות-תועלת.

בשנים האחרונות, עקב המצוקה הכלכלית בחברה החרדית, נפתח צוהר לשילוב כלכלי של אוכלוסיה זו במשק הישראלי וקבלתה כמרכיב חשוב בפסיפס המרכיב את החברה הישראלית. דור הבנים של החרדיות המסתגרת מעוניין להשתלב בחברה הישראלית ורבים מהם נוטלים תפקידי מפתח בקידומה ובשגשוגה של מדינת ישראל.

שר בריאות חרדי הוא רק חלק ממגמה זו. עלינו כחברה מוטלת האחריות לתת רוח גבית לתהליכים אלו בעזרת פיתוח מנגנוני שילוב והכשרה לתעסוקה איכותית תוך שמירה על צורכי הקהילה החרדית. ככל שנרחיב את הצוהר, כך החלטות כמו זו שהתקבלה היום במועצת הרבנים, תהפוכנה יותר ויותר לשגרת יומנו".