אריה בכרך
אריה בכרךערוץ 7

"לאירוע המתוכנן למכון ון ליר ולהוצאת הספרים, הקיבוץ המאוחד, שהוציאה את ספר התועבה 'השואה והנכבה', הייתי נותן את הכותרת - הכחשת שואה. כן, לא פחות", כך אומר ד"ר אריה בכרך בטור השבועי שלו בערוץ 7. 

הוא מסביר מדוע הוא כך מגדיר את הספר, ''ישנן שתי דרכים להכחשת שואה. הדרך האחת בה נקט למשל המנהיג 'המתון' אבו-מאזן ובמידה מסוימת גם נשיא טורקיה ארדואן, היא לטעון לא היו דברים מעולם, הכל תעמולה ציונית. זו דרך מטופשת שאיננה טומנת בחובה שום סכנה לזיכרון אימי השואה. ישנם מספיק אנשים יהודים ושאינם יהודים שיכולים להעיד על פשעי הנאצים.

הדרך השנייה המסוכנת יותר היא הדרך שבה נוקטים גם ישראלים תשושי נפש רבים, ביניהם פרופ' צימרמן מומחה לשואה, פרופ' גבריאל מוצקין ראש מכון ון ליר ופרופ' עוזי שביט מנכ"ל הוצאת הקיבוץ המאוחד. השיטה שלהם היא להמעיט ולהקטין את אירועי השואה על ידי השוואתם לפעולות שגם צה"ל עושה, או כל צבא אחר במלחמה".

ד"ר בכרך מזכיר התבטאות כזאת של צימרמן, "הפרופ' כינה את חיילי צה"ל - חיילי אס אס, ובמילים אחרות הוא רמז שמה שעשו חיילי האס אס ליהודים עושים חיילי צה"ל לערבים, כלומר מעשיי הגרמנים אינם חריגים".

"צריך להיות אידיוט מושלם או רשע גמור על מנת לעשות את ההשוואה הזאת", תוקף בכרך, "ההשוואה מגמדת את פשעי הנאצים והופכת אותם בתודעת הציבור למשעים שנעשים בכל מלחמה, אפילו על ידי חיילי צה"ל".

בעקבות ההשוואות המקוממות הוא מציע להרחיב את חוק הכחשת השואה, "אין מנוס אלא להרחיב את החוק האוסר על הכחשת שואה ולהכיל אותו גם על מכחישי השואה היותר מתוחכמים והמסתתים מאחורי סיסמאות של חופש דעה".

בכרך גם קורא להחרים את הגופים הנוגעים בדבר, "אני מציע להחרים את מכון ון ליר ואת הוצאת הספרים הקיבוץ המאוחד, ואם הם נהנים מתקציב ממשלתי בצורה כל שהיא אני מציע לשר הממונה לעשות כפי שעשו השר בנט והשרה מירי רגב עם ההצגה הזמן המקביל".