הוצא בחסות המשטרה. יעקב שחר
הוצא בחסות המשטרה. יעקב שחרצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

הפועל תל אביב ומכבי חיפה נחשבות בדרך כלל לקבוצות העילית של הכדורגל הישראלי, אבל את פתיחת העונה הנוכחית, הן יעדיפו לשכוח.

האדומים הובסו בבלומפילד 3-0 על ידי עירוני קרית שמונה. את השער הראשון כבר אופיר מזרחי בפנדל, ותשע דקות מאוחר יותר הוא גם כבר את השני. בדקה ה-62 השלים אחמד עאבד כיבוש מהיר של המטרה וניצחון מתוק.

נזכיר כי האדומים לא הצליחו לנצח אף משחק בגביע הטוטו, וגם במשחק הראשון העונה הצליחו להשיג רק תיקו.

אצל מכבי חיפה הסיפור מסובך עוד יותר. אחרי ההפסד בשבוע שעבר לעולה החדשה-ישנה בני הודה, השבוע עקצה את החיפאים העולה השניה, הפועל כפר סבא שניצחה במגרשה 0-1.

אוהדי הקבוצה זעמו על הבעלים יעקב שחר, קראו לעברו קריאות גנאי, וניסו למנוע ממנו מלצאת מהמגרש, והוא נזקק לליווי של המשטרה כדי לעזוב את המקום.

את השער לכפר סבא הבקיעה מאוויס צ'יבוטה, ולחיפאים היתה הזדמנות להשוות בפנדל, אבל איתי שכטר בעט חלש היישר לידיים של השוער אוהד כהן.

בניגוד מוחלט, דווקא מכבי פ"ת רושמת פתיחת עונה חלומית. במחזור השני ניצחה הערב הקבוצתה את הפועל חיפה 0-3, ושמרה על מאזן מושלם ועל רשת נקייה.

גידי קניוק, שנתן משחק ראשון מצויין, היה שוב הראשון להבקיע לזכות פתח תקווה בדקה ה-25. דודי טוויטו וגיא מלמד כבשו את שני השערים הנוספים.

הפועל רעננה רשמה ניצחון מתוק כשגברה בדקה ה-90 על בני סכנין 2-3.

דווקא סכנין היתה טובה יותר במחצית הראשונה, וויאם עמאשה כבש והוליך אותה ליתרון 0-1.

במחצית השנייה רעננה עלתה עם כוחות מחודשים, ואוואנס קנגווה הבקיע תוך שתי דקות, שני שערים, והעביר את הלחץ לשחקנים מסכנין.

בדקה ה-88 הצליחה סכנין להשוות, אבל בדקה ה-90 הצליחה רעננה לשנות את התמונה, ואור אילוז, שעלה כמחליף, כבש את הראשון שלו בליגת העל.