בעלי החיים שהוחזקו בחצר
בעלי החיים שהוחזקו בחצרצילום: יקיר חוכימה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

שמונה סוסים, שני כבשים וחמור אחד, שהוחזקו בתנאים לא הולמים בחצר בית בפרדס כץ, פונו היום (ראשון) מהמקום על ידי מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות.

בעלי החיים הוחרמו והועברו לטיפול ושיקום בחווה במרכז הארץ.

תחילתו של הסיפור במידע שהגיע לכמה גופי אכיפה ממשלתיים על עבירות שונות שמתבצעות, לכאורה, במתחם מגורים בפרדס כץ.

בפעילות משותפת עם גופי אכיפה נוספים, בשיתוף משטרת ישראל והשיטור העירוני של עיריית בני ברק, בוצע במקום חיפוש בחשד להחזקת בעלי חיים שונים בתנאים לא הולמים.

בחיפוש התברר כי במקום אכן מוחזקים בעלי חיים מסוגים שונים: 20 בעלי כנף (עופות, ברווזים, טווסים, יונים), שני כלבים, שמונה סוסים, שני כבשים וחמור אחד.

הסוסים, הכבשים והחמור במקום הוחזקו בחצר בית פרטי בצמוד לבית במכלאה קטנה ומאולתרת. המכלאה לא התאימה להחזקת בעלי החיים, הן בשל גודלה הזעיר, שאינו ראוי להחזקת כמות גדולה כל כך של בעלי חיים, והן בשל מצבה הפיזי.

במקום נצפה לכלוך וזוהמה רבים, וכן חפצים שסיכנו את בריאותם של בעלי החיים. בנוסף, המכלאה הייתה בלב שכונת מגורים, וגרמה למפגעי תברואה קשים לתושבי השכונה.

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר החליטו כאמור לפנות לאלתר את הסוסים, הכבשים והחמור מהמקום, ולהעבירם לחווה באזור המרכז לטיפול ושיקום.

שני הכלבים שהיו במקום משתייכים לגזע מסוכן, ונמצאו ללא שבב וללא חיסון כנדרש בחוק. שניהם בוגרים, זכר ונקבה, הוא לא מסורס והיא לא מעוקרת. הכלבים הועברו לווטרינר הרשותי לסימון, חיסון, עיקור וסירוס כחוק.