זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עם סיומה של חופשת הקיץ, בין התלמידים שישובו ביום שלישי הקרוב אל ספסל הלימודים, כ-2,900 תלמידים עולים חדשים שיפתחו, בפעם הראשונה, את שנת הלימודים כישראלים מן השורה.

מתוכם כ-360 שיתרגשו אפילו קצת יותר ללמוד בעברית את המשפט "שלום כיתה א'".

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה זהו גידול של מעל 50% במספר התלמידים העולים שישתלבו בבתי הספר בכיתות א'-יב' ביחס לשנת 2014 שבה מספרם עמד על כ-1,900 צעירים וצעירות.

בדומה לשנה שעברה, צרפת היא המדינה ממנה הגיעו מרבית התלמידים (כ-1,150) ואחריה אוקראינה (כ-500), רוסיה (כ-470) וארצות הברית (כ-270). בהמשך הרשימה ילדים וילדות שעלו ארצה מפרו, אוסטרליה, בלגיה ועוד.

כ-1500 מהתלמידים העולים יכנסו למערכת החינוך באזור תל אביב והמרכז, כ-400 ישתלבו בכיתות באזור הדרום וכ-400 נוספים בבירת ישראל ירושלים וסביבתה ועוד כ-600 ילמדו בצפון הירוק.

במסגרת ההכנות לפתיחת השנה, התקיימה פגישה בין שר העלייה והקליטה, ח"כ זאב אלקין, לבין שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, שכללה את הגורמים המקצועיים הבכירים בשני המשרדים, והוחלט על שיתוף פעולה הדוק בכל הנוגע לפתרון בעיות של תלמידים עולים.

נתוני המשרד מצביעים על כך שמתוך כלל העולים שהגיעו ארצה בעשור האחרון, ישנם כ-34,400 תלמידים עולים בכיתות א' עד יב' אשר ילמדו בשנת תשע"ו בבתי הספר בישראל.

השר אלקין אמר כי ״ב-1 בספטמבר השנה מספר התלמידים העולים במערכת החינוך הישראלית יגדל ב-50%: עוד סימן ברור שאנחנו נמצאים בתקופה היסטורית של גידול משמעותי במספרי העולים לישראל שלא ידענו כדוגמתו ב-15 השנים האחרונות.

"יחד עם זאת, מדובר לא רק בבשורה משמחת אלא גם באתגר עצום למערכת החינוך הישראלית ולחברה הישראלית כולה. אם לא נדע להתמודד עם הקשיים הרבים בקליטת תלמידים עולים תהליך העלייה לארץ עלול להיפגע״, הדגיש.