מזוזות
מזוזותפלאש 90

הרב מאיר גליצינשטיין לא היה משועשע כלל כאשר פתח את המזוזה שהוריד מפתח דירת היוקרה במגדל המגורים בשדרות ניצה בנתניה במסגרת 'מבצע בדיקת מזוזות' לפני החגים.

תוכנה של המזוזה נתגלה לפניו, הכתב של המזוזה היה נראה סביר בהחלט אבל במקום המילים 'ואהבת את ה' אלוקיך' הופיעו המילים 'ואכלת את ה' אלוקיך'.

"זה לא חריג" הוא מספר, "היו כאן מזוזות שקראנו להם בשם קוד 'מזוזות הצלב', אלו מזוזות שבמקום תגים הופיעו כעין צלבים מעל האותיות הקדושות, מידי שנה כשנערך מבצע מזוזה בחודש אלול, אנחנו לא מופתעים כשאנחנו מוצאים מזוזות פסולות או כשרות רק בדיעבד.

"לצערנו המצב כך כמעט בכל בית שני, וזאת בגלל פגעי מזג האוויר ואיכות ירודה של המזוזה, מה שמפתיע אותנו כל פעם מחדש אלו הבעיות המקוריות שמופיעות במזוזות כמו בתי מזוזה ריקים, ניירות מודפסים ועוד, אפילו בבתים של משפחות חרדיות אנחנו מוצאים מזוזות פסולות לגמרי".

יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב מציג נתון מדהים. "צעירי חב"ד בדקו בשבועיים האחרונים 5,260 בתים, מספר המזוזות שנבדקו בשלב זה - 15,892 מזוזות, ומספר המזוזות הכשרות שנמצאו עומד על 48% בלבד.

"ברוב המקרים לא היה צורך להחליף את המזוזה אלא לבצע בה תיקונים בלבד, הרבי היה מעורר שוב ושוב על כך שלמזוזה יש ערך גדול בשמירה והגנה, נתונים קשים אלה מחייבים אותנו לחזק ולהרחיב את פעילות המוקד הארצי והפרסום המאסיבי שלו", מסכם הרב אהרונוב.