עופר עיני, יו"ר ההתאחדות. יגיע לפשרה?
עופר עיני, יו"ר ההתאחדות. יגיע לפשרה?צילום: פלאש 90

הכדורגל הישראלי בסכנה ממשית?כך לפחות לפי דברי יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, ומנכ"ל מנהלת הליגות, יורם באומן.

במסיבת עיתונאים שקיימו היום (שני) במפתיע, הזכירו ואמרו ראשי ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה, את מה שכתבו אמש לשר הכלכלה אריה דרעי - "אם לא נקבל היתר לשחק בשבת, לא יתקיימו משחקי כדורגל כלל".

אחרי המכתב ששלחו שם אל שר הכלכלה דרעי, היום שלחו מכתב אזהרה גם כן אל המועצה להסדר הימורים בספורט ואל זכייני השידור. במכתב הודיעו ראשי הכדורגל הישראלי, כי אם שר הכלכלה דרעי לא יתפנה לאשר את משחקי הכדורגל בשבת, אזי שדבר זה ימנע ממשחקים להתקיים בכלל, ושכך עתיד דבר זה לפגוע גם כן בגופים אלו

בראשית דבריו, התייחס עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל על איום הפסקת המשחקים, אם לא יתקיימו בשבת. "המטרה היא לא להפסיק את הכדורגל אלא לעשות כדורגל, האיום שלנו מגיע לאחר ששמו אותנו עם הגב אל הקיר". 

עיני הזהיר עוד כי "אם לא נקבל אישור מהשר, יש סכנה מוחשית לקיום הכדורגל ולדעתי זה יזלוג גם לענפים אחרים כך שזו סכנה לספורט בישראל בכלל".

"שופטת בית הדין לעבודה הבהירה חד משמעית שלשחק בשבת בחוק הקיים זו עבירה פלילית וכדי לפתור את הסוגיה יש לפנות לשר הכלכלה כדי לקבל היתר. פנינו לקבלת אישור גורף לכל הענף, והכדור כעת בידיים של שר הכלכלה". עוד אמר עיני, כי "לא מדובר פה רק על הליגה המקצוענית והלאומית אלא החל בליגות הילדים, ממשיך בנוער וכלה בליגות המקצועניות. הענף רובו ככולו מתקיים בשבת וסביבה".

על השאלה מדוע מתעקשים בכדורגל הישראלי לקיים משחקים ביום המנוחה הקדוש לדתיים ולשומרי המסורת אמר עיני, "יש מעל 30 אלף ילדים שמשחקים בכל הארץ, שבת זהו יום שבתון ומטבע הדברים ההורים מתלווים לילדים ביום שנוח לכולם. קשה לי לראות איך נקיים כדורגל שלא ביום מנוחה, זאת מאחר שההתאחדות לצורך הפעלת עשרות אלפי ילדים מפעילה מנגנון שלם, לפי דברי השופטת עצם הפעלת המנגנון הוא עבירה פלילית. לא אהיה זה שיבצע עבירה פלילית".

לדברי עיני, "אין לנו בעיה עקרונית לא לשחק בשבת בתנאי שזה יתאפשר. הילדים הם הבסיס לכדורגל ובשביל לקיים את כל המשחקים האלה הם משחקים משמונה בבוקר עד לשעות הערב. לטעמי אי אפשר לעשות זאת ביום אחר באופן מרוכז בלי שזה יפגע בבית הספר ובעתיד של הילדים הללו".

עיני שעד מינויו כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, שימש יו"ר הסתדרות העובדים אמר: "אנחנו לא נגד החוק אבל חייבים לעשות התאמות נדרשות, לבנות מתקנים ולשים תאורה במגרשים שבהם היא חסרה. בממשלה צריכים לתת אישור, אפילו זמני, ולהיכנס לדיאלוג אמיתי של 'הכדורגל לאן?'. צריך לשבת ולראות איך אפשר לפתור את הבעיה ואיך, ואם הממשלה לא רוצה שהכדורגל יהיה בשבת, זה אפשרי בהחלט, אך לפתרון כזה צריך זמן".

עיני סיפר במסיבת העיתונאים כי השבתת הליגות עשויה לפגוע בישראל גם במישור הבין-לאומי כשארגון הכדורגל העולמי פיפ"א, עשוי להתערב בהחלטה זו ולהעניש את הכדורגל הישראלי בחומרה

"כרגע אנחנו משאירים את הבעיה בבית כדי לפתור אותה פה. הכדורגל חייב להמשיך ולהתקיים אבל כרגע אין לנו היתר. אם לא נקבל אישור אז אסור לנו לשחק ואין לנו שום אפשרות אחרת לקיים את משחקי הילדים במצב הקיים. אני לא מאמין שזה מה שהממשלה רוצה, שלא יהיה כדורגל".

גם יו"ר מנהלת הליגה, יורם באומן התייחס לנושא כשאמר "לא נהיה עבריינים. לא אעסיק עובדים ללא היתר". לדברי באומן, "לא מדובר במלחמה על השבת". 

כזכור, מועד הדד ליין שניתן לשר הכלכלה דרעי להגיב על פניית ראשי הכדורגל הישראלי, הוא עד ה-7 לספטמבר. יום שני הבא. אם עד אז לא יחזיר תשובה חיובית בנושא, אומרים בהתאחדות ובמנהלת, הכדורגל הישראלי לא יתקיים כלל.